past the green

Bulgarian translation: покрай зелената площ/поляната

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:past the green
Bulgarian translation:покрай зелената площ/поляната
Entered by: Ivan Klyunchev

18:17 Apr 3, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: past the green
контекст: At mini roundabout go straight over, carry on 1 mile until you reach Harvester Pub on your left, turn right into Springfield Green. Follow the road past the green, take slip road on left.
Stoyan Stoyanov
Bulgaria
покрай зелената площ/ливадата
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2010-04-03 18:49:03 GMT)
--------------------------------------------------

Seeing is believing. A Springfield Green явно е собствено име и в него Green си остава непреведено (според мен).
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Мерси.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3покрай зелената площ/ливадата
Ivan Klyunchev
5(селска) мера
mitko999
4 +1след като подминете зелената площ
natasha stoyanova


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
покрай зелената площ/ливадата


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2010-04-03 18:49:03 GMT)
--------------------------------------------------

Seeing is believing. A Springfield Green явно е собствено име и в него Green си остава непреведено (според мен).

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Мерси.
Notes to answerer
Asker: И аз така си мислех, но исках да чуя и друго мнение. На картата тук: http://maps.google.com/maps?hl=bg&q=chelmsford+map&ie=UTF8&hq=&hnear=%D0%A7%D0%B5%D0%BB%D0%BC%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B4,+%D0%95%D1%81%D0%B5%D0%BA%D1%81,+%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F&gl=bg&ei=rYm3S4jWO8T7OanyqVM&ved=0CAgQ8gEwAA&ll=51.743094,0.489911&spn=0.002744,0.010568&t=h&z=17 ясно се вижда, че става въпрос за поляна/зелена площ/ливада. Мерси.

Asker: дам, Springfield Green просто съм го транслитерирал.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov: A green - a level area of grass, especially in the middle of a village. (BrE)
58 mins
  -> Благодаря.

disagree  natasha stoyanova: 1/ past = след подминаването ; 2/ green = зелена площ, а не ливада (meadow = natural; or loan )
1 hr
  -> past е предлог, откъде идва подминаване?

agree  Andrei Vrabtchev: може и "ливадите
12 hrs
  -> Благодаря.

agree  Lussiana
22 hrs
  -> Благодаря.

agree  Tatiana Dimitrova
1 day 12 hrs
  -> Благодаря.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
след като подминете зелената площ


Explanation:
-

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yavor Dimitrov: Колегата klyunchev е упоменал "зелена площ" в отговора си. Не разбирам несъгласието ви с неговото предложение.
1 hr
  -> и затова пишете в моя отговор? благодаря

agree  mitko999
1 day 19 hrs
  -> Thanks

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
...the green
(селска) мера


Explanation:
в случая най-подходящият превод е: "зелена площ". В този контекст като цяло, "the green" е съкращение от "the village green" (виж дефиницията в Уикипедия).

Example sentence(s):
  • Тогавашният кмет - Георги Йорданов Благов определил и дял от общинската мера - място за църквата.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Village_green
    Reference: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%B9%D0%BB%...
mitko999
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря Ви за приведените източници.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search