(pill) shill

Bulgarian translation: мюре, подставено лице, ~ съучастник; "муле";

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shill
Bulgarian translation:мюре, подставено лице, ~ съучастник; "муле";
Entered by: Christo Metschkaroff

18:00 Feb 13, 2018
English to Bulgarian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / Slang, jargon
English term or phrase: (pill) shill
Pill shills. They go to the so-called clinic, get a prescription and then go collect the pills at the pharmacy.
He put pills into the outstretched hands of the shills as they came through the van door.
The handler usually breaking the shills into singles and couples at each pharmacy(...)
(...)the pharmacists wanting to limit the time the shills spent in the drugstore.
(...)waiting for the second crew of shills to complete their pharmacy run.
He saw the four shills lined up and in handcuffs by the pharmacy counter.
Ivan Zlatarski
мюре
Explanation:
Това го прилагам заради "... He saw the four shills lined up and in handcuffs by the pharmacy counter...."
Т.е. това е подставено лице да примамва "балъците"... ;-), сваляйки звезди от небето за чудотворните качества на някакъв илач...

За по-голяма нагледност - моля вж. рекламите за мед. лекарства по всички СМО (средства за масово осведомяване)...

Мюре, подставено лице; "примамка", лъжлива реклама ...
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
Благодаря. Но знам дали ще го използвам (заради контекста), но това е най-доброто според мен - една дума, неописателна, изразява същността и е почти жаргон.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1мюре
Christo Metschkaroff
4съучастник
Nelly Keavney
3аптечно муле
Yavor Dimitrov
3промоутър/рекламен агент (на хапчета)
Emilia Delibasheva
3фиктивен купувач/потребител (на хапчета)
Ekaterina Kroumova


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
промоутър/рекламен агент (на хапчета)


Explanation:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=shill

Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
фиктивен купувач/потребител (на хапчета)


Explanation:
Не мисля, че имаме специална дума за тази "длъжност".

Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
мюре


Explanation:
Това го прилагам заради "... He saw the four shills lined up and in handcuffs by the pharmacy counter...."
Т.е. това е подставено лице да примамва "балъците"... ;-), сваляйки звезди от небето за чудотворните качества на някакъв илач...

За по-голяма нагледност - моля вж. рекламите за мед. лекарства по всички СМО (средства за масово осведомяване)...

Мюре, подставено лице; "примамка", лъжлива реклама ...


    https://www.urbandictionary.com/define.php?term=shill
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря. Но знам дали ще го използвам (заради контекста), но това е най-доброто според мен - една дума, неописателна, изразява същността и е почти жаргон.
Notes to answerer
Asker: "Мюре" ми харесва (засега). Проблемът е само, че превеждам американски роман и някак не ми се връзва вътре турцизъм. Иначе ми трябва точно изразителна дума (желателно жаргон).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalinka Hristova
3 hrs
  -> 10х! ... ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shill
съучастник


Explanation:
a confidence trickster's assistant - буквално - помощник на мошеник

Nelly Keavney
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

2 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
аптечно муле


Explanation:
Аз бих ги нарекъл "аптечни мулета", защото те се използват точно с такава цел -- да получат и доставят определен вид лекарства.

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search