welfare State

Bulgarian translation: социална държав&

19:22 Apr 23, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics
English term or phrase: welfare State
welfare State
ana
Bulgarian translation:социална държав&
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-23 19:44:11 GMT)
--------------------------------------------------

социална държава

Не можах да го намеря този термин в неутрален контекст, а не ми се цитират политически дебати. Затова давам само линковете.

http://members.tripod.com/~NIE_MONTHLY/nie-10/soz1.html
http://www.bsdp.bg/document/?document_id=169

Среща се понякога и \"социално ориентирана държава\", но по-често се употребява \"социална държава\".

Selected response from:

Antonina Zaitseva
Ireland
Grading comment
да, социална, разбира се
благодаря ви!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7социална държав&
Antonina Zaitseva
4 +3durzhava obezpechavashta socialni grizhi za vsichki
Andrei Vrabtchev
4 +2държава на всеобщото бласосъстояние
Vladimir Shapovalov


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
welfare state
durzhava obezpechavashta socialni grizhi za vsichki


Explanation:
durzhava obezpechavashta socialni grizhi za vsichki


    SA Dictionary
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov
5 mins
  -> merci Vlad!

agree  Stefan Balchev: http://en.wikipedia.org/wiki/Welfare_state http://www2.rgu.ac.uk/publicpolicy/introduction/wstate.htm
9 mins
  -> merci1

agree  pelagia: sotzialna darjava
34 mins
  -> merci!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
welfare state
държава на всеобщото бласосъстояние


Explanation:
аз бих го превел така...


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=GGLD%2CGGLD%3A200...
    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?HL=2&L1=1&L2=2&EXT=0&s=welfa...
Vladimir Shapovalov
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan Balchev: http://en.wikipedia.org/wiki/Welfare_state http://www2.rgu.ac.uk/publicpolicy/introduction/wstate.htm
4 mins
  -> страхотен линк! Благодаря. :)

agree  Ludwig Chekhovtsov: по-добре просто "държава на благосостояние"
35 mins
  -> благодаря, Людвиг! Май все пак думата "всеобщото" е добре да остане (идеята е че всички трябва да имат достъп до социалните придобивки)

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
welfare state
социална държав&


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-23 19:44:11 GMT)
--------------------------------------------------

социална държава

Не можах да го намеря този термин в неутрален контекст, а не ми се цитират политически дебати. Затова давам само линковете.

http://members.tripod.com/~NIE_MONTHLY/nie-10/soz1.html
http://www.bsdp.bg/document/?document_id=169

Среща се понякога и \"социално ориентирана държава\", но по-често се употребява \"социална държава\".



Antonina Zaitseva
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8
Grading comment
да, социална, разбира се
благодаря ви!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov
1 min
  -> Благодаря

neutral  Stefan Balchev: SOCIAL welfare обществено благополучие/благо/добруване
9 mins
  -> Благодаря, Selta. Обаче въпросът е за welfare state, а не за social welfare.

neutral  Ludwig Chekhovtsov: Цитирам на руски: Последние десять лет теоретики и практики экономической политики ряда стран (особенно в Германии) противопоставляют государству благосостояния (Welfare State) социальное государство (Sozialstaat): ps.1september.ru/1999/35/5-2.htm
34 mins
  -> Людвиг, благодаря за цитата. Става дума за два варианта на едно и също нещо. Има и социална държава от шведски тип. И между всички тези модели има разлики, разбира се.

agree  bambina
18 hrs
  -> Благодаря

agree  tintiri
1 day 12 hrs
  -> Благодаря

agree  Rosica Dimitrova: Stava vypros nai-veroiatno za skandinavska strana (Svecia). Az izu4avam Skandinavistika, taka 4e moga sys sigurnost da tvyrdia, 4e tova e to4nia prevod!
1 day 15 hrs
  -> Благодаря, Росица

agree  Maya.P
1 day 18 hrs
  -> Благодаря

agree  Empty Whiskey Glass
1 day 20 hrs
  -> Благодаря

agree  Mihail M Mateev
3 days 23 hrs
  -> Благодаря




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search