Treasurer (of the State of New Jersey)

Bulgarian translation: ковчежник/министър на финансите (на щата Ню Джърси)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Treasurer (of the State of New Jersey)
Bulgarian translation:ковчежник/министър на финансите (на щата Ню Джърси)
Entered by: Vassil Lenchev

13:32 Jun 6, 2012
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Government / Politics
English term or phrase: Treasurer (of the State of New Jersey)
Как най-точно да предам тази длъжност на български?
Общо взето е ясно какви функции изпълнява (http://www.state.nj.us/treasury/index.shtml), но ми убягва подходящ еквивалент.
Благодаря предварително!
Vassil Lenchev
Bulgaria
ковчежник/финансов директор
Explanation:

1. a guardian of a collection of treasures : curator

2. an officer entrusted with the receipt, care, and disbursement of funds: as a: a governmental officer charged with receiving, keeping, and disbursing public revenues b: the executive financial officer of a club, society, or business corporation
Selected response from:

Krasimira Kalcheva
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ковчежник/финансов директор
Krasimira Kalcheva
4 +2щатски ковчежник (на щата Ню Джърси)
Ekaterina Kroumova
5министър на финансите (на щата Ню Джърси)
Christo Metschkaroff
4държавен ковчежник/съкровищник
Zhaneta Mladenova
3финансов секретар
Albena Simeonova


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
treasurer (of the state of new jersey)
ковчежник/финансов директор


Explanation:

1. a guardian of a collection of treasures : curator

2. an officer entrusted with the receipt, care, and disbursement of funds: as a: a governmental officer charged with receiving, keeping, and disbursing public revenues b: the executive financial officer of a club, society, or business corporation


    Reference: http://www.merriam-webster.com/dictionary/treasurer
Krasimira Kalcheva
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: Според мен само ковчежник е достатъчно. Имам предвид питането преди скобите. Мисля, че в скобите е ясно, че става дума за щат, а не за държава.
7 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
treasurer (of the state of new jersey)
щатски ковчежник (на щата Ню Джърси)


Explanation:
Съответства на длъжността на финансовия министър.

--------------------------------------------------
Note added at 20 минути (2012-06-06 13:52:47 GMT)
--------------------------------------------------

The executive branch of every state is headed by an elected Governor. Most states have a plural executive, in which several key members of the executive branch are directly elected by the people and serve alongside the governor. These include the offices of lieutenant governor (often on a joint ticket with the governor) and attorney general, secretary of state, auditors (or comptrollers or controllers), treasurer, commissioner of agriculture, and commissioner of education.
http://en.wikipedia.org/wiki/State_governments_of_the_United...

--------------------------------------------------
Note added at 21 минути (2012-06-06 13:54:01 GMT)
--------------------------------------------------

И Гугъл...
http://www.google.bg/search?q=щатски ковчежник&ie=utf-8&oe=u...

Ekaterina Kroumova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: Съгласен с: ковчежник (на щата Ню Джърси).
7 hrs
  -> Благодаря, да, естествено, повторението е излишно, но за речника мисля, че е по-добре да се даде "щатски ковчежник".

agree  Spark: Не е ли по-добре в такъв случай да се назовава именно така, вместо да се превежда словосъчетанието? И едно допълнение, смятам, че правилното словосъчетание е "Министър на финансите".
17 hrs
  -> Министърът на финансите в САЩ е на федерално ниво, Secretary of the Treasury, а на щатско ниво е просто ковчежник.

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
treasurer (of the state of new jersey)
финансов секретар


Explanation:
,

Albena Simeonova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
treasurer (of the state of new jersey)
държавен ковчежник/съкровищник


Explanation:
Зам.-министър и държавният ковчежник аут заради ФАР

1 Април, 2008 - 19:46 - Монитор - Главна

Зам.-министърът на регионалното развитие Димчо Михалевстки и държавният съкровищник в Министерството на финансите Гергана Беремска са подали молби за освобождаване от заеманите от тях постове на ръководители на Програма ФАР на изпълнителните агенции към към двете министерства. Това съобщиха от финансовото ведомство вчера.



    Reference: http://www.bulfax.com/?q=node/234949
Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: State в САЩ е щат според мен. Пък има и името на щата.
5 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
treasurer (of the state of new jersey)
министър на финансите (на щата Ню Джърси)


Explanation:
Отива се на сайта на щата, кликва се върху http://www.nj.gov/nj/gov/deptserv/, продължаваш със МинФин, отваряш http://www.state.nj.us/treasury/index.shtml и се появява министърът на финансите на щата Ню Джърси - Andrew P. Sidamon-Eristoff. "Щат Ню Джърси" е равносилно на "държавата Ню Джърси". А че е възможно минфинът да бъде наричан "ковчежник, съкровищник" - това вече си е въпрос на вкус. Само че подобни подправки в манджата ІМНО са й в малце повечко. ... ;-) Едва ли нашият финмин СД го титуловат с тези "титли"...


    Reference: http://www.nj.gov/nj/gov/deptserv/
    Reference: http://www.state.nj.us/treasury/tohome.shtml
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Неподправена, манджата е с доста общ вкус, с подправката пък става твърде пикантна. Затова се действа според случая и вкуса :) Благодаря!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search