dynamic auction

Bulgarian translation: търг с явно наддаване (открит търг)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dynamic auction
Bulgarian translation:търг с явно наддаване (открит търг)
Entered by: Pavel Tsvetkov

15:19 Aug 11, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: dynamic auction
Negotiation with Suppliers

Final negotiations with vendors deemed to be suitable for the supply in question are held by the Buyer, if necessary by involving the Category Manager, and the Procurement Manager, depending on the supply amount and in line with company proxies and powers of attorney.

The preferred tool used to award tenders is the dynamic auction on the Easy Supply portal;
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
търг с явно наддаване (открит търг)
Explanation:
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.74....

От този материал разбирам, че това са търговете, при които участниците виждат движението на предлаганите цени за разлика от static (sealed-bid) auction, където офертите са скрити.
Selected response from:

Yavor Popov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1търг с явно наддаване (открит търг)
Yavor Popov
4динамична система за доставка
Lada Petkova


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
търг с явно наддаване (открит търг)


Explanation:
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.74....

От този материал разбирам, че това са търговете, при които участниците виждат движението на предлаганите цени за разлика от static (sealed-bid) auction, където офертите са скрити.

Yavor Popov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Radkova
20 mins

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
динамична система за доставка


Explanation:
До голяма степен съм съгласна с предложението на колегата Попов, но в бг закон за обществените поръчки и в европейски източници е възприето и това наименование, което е доста по-близко до оригиналния израз.

http://www.aop.bg/fckedit2/user/File/bg/Normativna baza/zop....
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-08-11 16:27:57 GMT)
--------------------------------------------------

Оригиналният израз на английски е dynamic purchasing system - различава се от търсения израз, но все пак го публикувам като вариант.
В испанската уикипедия като "динамичен търг" описват търг, при който всеки наддаващ знае офертата на останалите и може да променя своята, докато търгът приключи. Изглежда в повечето случаи става дума за електронен търг/портал.

Lada Petkova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search