parental guarantee

Bulgarian translation: гаранция от компанията-учредител или контролиращата компания (компанията-майка)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parental guarantee
Bulgarian translation:гаранция от компанията-учредител или контролиращата компания (компанията-майка)
Entered by: Lilia Ignatova (X)

17:06 Mar 7, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: parental guarantee
Net investment means, as of the Date of Loss, the sum of:

i) ...
ii) ...
iii) Principal and interest on debts of the Foreign Enterprise supported by a Parental Guarantee.

По-долу е дефинирана parental guarantee:
Parental Guarantee means a written unconditional obligation to pay the debt of the Foreign Enterprise as a primary obligator if the Foreign Enterprise has not paid according to the terms of the obligation.
A. Petrunova
Bulgaria
гаранция от компанията учредител или контролиращата компания
Explanation:
Това също е значение на parental, останалото е ясно.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2009-03-07 17:50:52 GMT)
--------------------------------------------------

Значението на гаранция е известно:
Guarantee: A contract to pay someone else’s debt if they don’t pay it.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2009-03-07 17:54:20 GMT)
--------------------------------------------------

Както написах преди малко компания майка се употребява по-често. Отново давам примера.
Той обясни, че “Лукойл България” не иска гаранции от “Шел България”, но те предоставят корпоративна гаранция от компанията майка, което доказва, че са надежден търговски партньор …

http://www.capital.bg/show.php?storyid=255067 в-к “Капитал” бр. 13 от 31.03.2000 г.
Selected response from:

Lilia Ignatova (X)
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2гаранция от компанията учредител или контролиращата компания
Lilia Ignatova (X)
4поръчителство (обезпечение) от компанията-майка
Zhaneta Mladenova


Discussion entries: 5





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
гаранция от компанията учредител или контролиращата компания


Explanation:
Това също е значение на parental, останалото е ясно.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2009-03-07 17:50:52 GMT)
--------------------------------------------------

Значението на гаранция е известно:
Guarantee: A contract to pay someone else’s debt if they don’t pay it.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2009-03-07 17:54:20 GMT)
--------------------------------------------------

Както написах преди малко компания майка се употребява по-често. Отново давам примера.
Той обясни, че “Лукойл България” не иска гаранции от “Шел България”, но те предоставят корпоративна гаранция от компанията майка, което доказва, че са надежден търговски партньор …

http://www.capital.bg/show.php?storyid=255067 в-к “Капитал” бр. 13 от 31.03.2000 г.


Lilia Ignatova (X)
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniela Koleva: гаранция от компанията-майка
16 mins
  -> Благодаря! Всъщност това беше първият вариант на отговора ми.

agree  Viviana_bg: Гаранция от компанията-майка наистина звучи по-добре, и е по-кратко :)
3 hrs
  -> Благодаря!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
поръчителство (обезпечение) от компанията-майка


Explanation:
guarantee - responsibility for debt - поръчителство;

обезпечение под формата на договор за поръчителство между компанията-майка и дъщерната фирма

Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search