subrogation

Bulgarian translation: суброгация

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:subrogation
Bulgarian translation:суброгация

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
13:57 Jan 15, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Insurance
Additional field(s): Law: Contract(s), Law (general)
English term or phrase: subrogation
Definition from Insurance Information Institute:
The legal process by which an insurance company, after paying a loss, seeks to recover the amount of the loss from another party who is legally liable for it.

Example sentence(s):
  • Subrogation may also be employed when your insurer settles your collision claim for damage to your vehicle due to another driver’s negligence. insurance.freeadvice.com
  • The collateral source asserting a subrogation claim will not be entitled to greater rights than those possessed by the person who was entitled to receive the initial benefits. findlaw.com
  • A waiver of subrogation clause is placed in the professional services contract to minimize lawsuits and claims among the parties. International Risk Management Institute
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

суброгация
Definition:
суброгация (n.)
1.заместване на едно лице с друго по отношение на предявен иск, жалба или право - т. е. второто лице предявява същите искания каквито и първото по отношение на трето лице: например: застрахователна компания завежда дело вместо застрахования срещу лицето, причинило щетите
Selected response from:

Vera Kiseva
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +5суброгация
Vera Kiseva
5 +2суброгация
Lussiana


  

Translations offered


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
суброгация


Definition from Sensagent Dictionary:
суброгация (n.)
1.заместване на едно лице с друго по отношение на предявен иск, жалба или право - т. е. второто лице предявява същите искания каквито и първото по отношение на трето лице: например: застрахователна компания завежда дело вместо застрахования срещу лицето, причинило щетите

Example sentence(s):
  • Суброгацията е правнотехнически термин, разглеждан с основание от теоретиците в областта на облигационното право редом с институтите на изпълнението на облигационно задължение. Съдържанието, което се влага в термина е встъпване в правата на удовлетворения кредитор от страна на трето лице. Нормалното развитие на възникнало вече облигационно отношение е неговото прекратяване от страна на длъжника чрез пълно и точно изпълнение на облигационното му задължение. - СУБРОГАЦИЯ – ВСТЪПВА  
  • 26. Изпълнение с встъпване в правата на удовлетворения кредитор (суброгация) - Legal Theory Forum  
Vera Kiseva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Stefan Savov: СУБРОГАЦИЯ = ВСТЪПВАНЕ. Съвсем точно.
19 mins

Yes  Yavor Popov
16 hrs

Yes  Galina Rusinova
22 hrs

Yes  Metodi Gerasimov
2 days 18 hrs

Yes  Andrei Vrabtchev
3 days 40 mins

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
суброгация


Definition from Нов български универс:
Суброгацията е правнотехнически термин, означаващ встъпване в правата на удовлетворения кредитор от страна на трето лице.

Example sentence(s):
  • Ако Договаряща се Страна извърши плащане на свой инвеститор въз основа на договор за гаранция, сключен във връзка с инвестиция, другата Договаряща се Страна, признава прехвърлянето на първата Договаряща се Страна, по силата на суброгация, на правата и задълженията на инвеститора. - Mongolian National Mining Association  
  • Приходите от суброгация представляват сумата на получените от фонда плащания в процеса на производството по несъстоятелност, надвишаващи признатите вече към тази дата вземания на фонда от банката по гарантираните от него депозити. - Фонд за гарантиране н  
  • Редакцията на отменения чл.402 от Търговския закон (ТЗ) предвиждаше суброгация в правата на застрахования срещу причинителя на вредата. - Zastrahovatel.com  
Lussiana
Spain
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Andrei Vrabtchev
3 days 39 mins

Yes  4leavedClover
3 days 41 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search