feed reader

Bulgarian translation: четец на RSS емисии

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:feed reader
Bulgarian translation:четец на RSS емисии
Entered by: 4leavedClover

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:58 Nov 30, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce
Additional field(s): Computers: Software, Media / Multimedia
English term or phrase: feed reader
Definition from Regents of the University of California:
A software package that enables you to easily read the XML code in which RSS feeds are written. Bloglines is currently the most popular feed reader but there are many competitors.

Example sentence(s):
  • RSS feed readers offer one of the most efficient ways to follow news, web site and software updates, newsletters, blogs and more. About.com, a part of The New York Times
  • Once you have your Feed Reader, it is a matter of finding sites that syndicate content and adding their RSS feed to the list of feeds your Feed Reader checks. Many sites display a small icon with the acronyms RSS, XML, or RDF to let you know a feed is available. WhatIsRSS.com
  • Feed readers can run on your computer or you can sign up to use a feed-reader that runs on the web. If you use one of the web-based readers, you can access your feeds from anywhere you go, just by signing into the website that manages your feeds. Six Apart, Ltd.
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

четец на RSS емисии
Definition:
Четците на RSS емисии могат да бъдат програми, които инсталирате на компютъра си или пък уеб сайтове, които предлагат услугата четене на RSS емисии.
Ето няколко такива четци, които спокойно можем да ви препоръчаме:
1. BlogExpress е идеален за новаци. Познат и лесен за ползване интерфейс ала Windows.
2. SharpReader е семпъл четец за Windows. Няма много функции, но върши работа.
3. BlogLines е четец с уеб интерфейс, който се интегрира лесно във всеки браузър. Идеален е, ако не можете да инсталирате нищо (нямате права на компютъра или просто не Ви се занимава). Екстра е и ако често се местите от компютър на компютър.
4. Ако ползвате Miranda ICQ , може да си изтеглите RSS четец като надбавка. Така RSS емисиите ще Ви излизат като съобщение изпратено от човек.
5. FeedReader: безплатна компютърна програма за Windows
6. NetNewsWire Lite е за Macintosh.
7. Lifera е под Линукс.
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2четец на RSS емисии
4leavedClover
4четец на новини
tinfire


  

Translations offered


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
четец на RSS емисии


Definition from Orbitel:
Четците на RSS емисии могат да бъдат програми, които инсталирате на компютъра си или пък уеб сайтове, които предлагат услугата четене на RSS емисии.
Ето няколко такива четци, които спокойно можем да ви препоръчаме:
1. BlogExpress е идеален за новаци. Познат и лесен за ползване интерфейс ала Windows.
2. SharpReader е семпъл четец за Windows. Няма много функции, но върши работа.
3. BlogLines е четец с уеб интерфейс, който се интегрира лесно във всеки браузър. Идеален е, ако не можете да инсталирате нищо (нямате права на компютъра или просто не Ви се занимава). Екстра е и ако често се местите от компютър на компютър.
4. Ако ползвате Miranda ICQ , може да си изтеглите RSS четец като надбавка. Така RSS емисиите ще Ви излизат като съобщение изпратено от човек.
5. FeedReader: безплатна компютърна програма за Windows
6. NetNewsWire Lite е за Macintosh.
7. Lifera е под Линукс.

Example sentence(s):
  • Yahoo! Mail се разграничава от конкурентните продукти със своите табла за предварителен преглед, както и с възможността за превключване на електронните съобщения, моментални съобщения и текст в един и същ интерфейс. Като добавим интегрирането на вашия Yahoo! календар, бележника (Notepad) и детайлния четец на RSS емисии, резултатът е един многостранен инструмент за управление на комуникации. - Saga Technology  
  • За лесна работа с Интернет са добавени браузер Access NetFront и познатият четец на RSS емисии, а за синхронизиране на данни и електронна поща е осигурена поддръжка на Exchange ActiveSync. - Mobile Bulgaria  
  • Препоръчвам ви го като алтернативен четец на RSS емисии. - Блог за Web 2.0  
4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 25

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Tsveta: yes
15 days
  -> Благодаря!

Yes  Yavor Dimitrov: ...или може би по-тромавата заемка "RSS агрегатор".
22 days
  -> Благодаря!

3 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
четец на новини


Definition from own experience or research:
Софтуерна програма за събиране (агрегиране) на новини, предоставяни в специален формат от мрежови източници и предназначени за четене от човек.

Example sentence(s):
  • Съществуват няколко добри четци на новини, като постоянно се появяват и нови. Някои от четците се предлагат безплатно, а други – срещу заплащане. Различните четци на новини работят на различни операционни системи, като някои от тях интегрират кратки новини в имейл съобщения. Уеб-базираните четци не изискват инсталиране на софтуер от ваша страна. - Хюлет Пакард България  

Explanation:
Трудността на превода е в първата дума - "feed". Все пак, "news reader" е широко използван като синоним на "feed reader". Понастоящем за публикуването на тези новини в интернет се прилагат главно форматите RSS и Atom, а в бъдеще ...
tinfire
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search