ProZ.com Freelancer Success Summit

Join ProZ.com/TV for a FREE online event April 7-9th! Empowering Freelance Translators & Interpreters to achieve their business objectives and reach their full potential 30+ hours of content, Live Q&A, Virtual Powwows, Access to Free Training, giveaways & more. Join 1,000's of linguists from around the globe at the ProZ.com/TV Freelancer Success Summit

Click for Full Participation
PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Arraignment

Bulgarian translation: (отговор на) повдигнато обвинение

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Arraignment
Bulgarian translation:(отговор на) повдигнато обвинение
Entered by: Krasimira Kalcheva

15:55 Jan 28, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / criminal law
English term or phrase: Arraignment
The Defendant pleads guilty, no sontest or not guilty to the Information or Indictment. Трябва ми просто думата / названието на подобно дело, на което обвиняемият се обявява за виновен / невинен.
Krasimira Kalcheva
United States
подвеждане под отговорност, повдигане на обвинение
Explanation:
От PONS

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2009-01-28 16:35:11 GMT)
--------------------------------------------------

Първоначално прокурорът Иван Станев от Бургаска окръжна прокуратура подвежда под отговорност Стависки само за тежка телесна повреда.[2] Няколко дни по-късно той коригира текста и повдига обвинение в причиняване на смърт при шофиране в нетрезво състояние и тежка телесна повреда.[3] Според Наказателния кодекс наказанието може да варира от три до десет години затвор.


На 10 януари 2008 в Бургаския окръжен съд започва дело срещу Максим Стависки. Същия ден делото е отложено за 30 януари, тъй като липсва законно упълномощен адвокат, който да представлява исковете на изпадналата в кома Мануела Горсова.[4] На 30 януари Максим Стависки се признава за виновен по всички обвинения и делото протича по съкратена процедура



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-28 20:49:29 GMT)
--------------------------------------------------

open court n - ПУБЛИЧНО СЪДЕБНО ЗАСЕДАНИЕ
n. the conduct of judicial proceedings (trials, hearings and routine matters such as trial settings) in which the public may be present. Some hearings and discussions are held in the judge's chambers ("in camera") or with the courtroom cleared of non-participants and/or the jury such as adoptions, sanity hearings, juvenile criminal charges and arguments over evidence and motions which might prejudice the jury. The Sixth Amendment to the Constitution, later applied to the states under the 14th Amendment, guarantees criminal defendants a "public trial," so all criminal proceedings are held in "open court." This does not apply to pre-trial negotiations and procedural and motion discussions with the judge, which are usually held in chambers.
углавно дело - criminal trial
граждански дело - civil trial; civil case
съдебно заседание - sitting of court


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-01-28 21:15:40 GMT)
--------------------------------------------------

indictment - произнасяне или представяне в съда на обвинителния акт;
traverse of indictment - опровержение на обвинение
Selected response from:

Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3подвеждане под отговорност, повдигане на обвинение
Zhaneta Mladenova
4 +2обвинителен акт
bibienne (X)
5gledane na myarka za neotklonenie
Dilliana Kouzmanova
5повдигане на обвинение
Boris Smolyanov (X)


Discussion entries: 13





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
arraignment
обвинителен акт


Explanation:
обвинителен акт

bibienne (X)
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp
54 mins
  -> Благодаря!

agree  Miglena Parashkevova
17 hrs
  -> Благодаря!

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
arraignment
gledane na myarka za neotklonenie


Explanation:
Delo za gledane na myarkata za neotklonenie. Obvinenieto se predyavyava v dosdebnoto proizvodstvo u nas. Za amerikanskata deistvitelnost tova e po-tochniyat balgarski termin spored men (tsitat po-dolu)
What is an arraignment?
From the accused's point of view, an arraignment is really about one thing, and one thing only - whether or not the judge will set bail, and if so, how much. OK that's really two things. But the point is that although other things happen at an arraignment, the most obvious and significant thing is the decision to set or not set bail.



Dilliana Kouzmanova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fidexim (X): колежке, от примера ви съвсем не следва това, което казвате - по-скоро някой си изразява мнение, че независимо от останалото, налагането на гаранция било най-важното ;)
18 mins
  -> не можах да пействам линка, колега, но от дискусията така и не разбрах въпроса. уж от начало беше "как се нарича съдебното заседание, на което..."

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
arraignment
повдигане на обвинение


Explanation:
Обвинението се "повдига", докато разследването и доказателствата по делото се "предявяват". Американският институт на наказателното право "arraignment" няма точен аналог в българското право. Все пак съм на мнение, че "повдигане на обвинение" е вузможно най-близко.
Ето един от примерите в НПК:

Правомощия на прокурора
Чл. 242. (1) След като получи делото, прокурорът прекратява, спира наказателното производство, внася предложение за освобождаване от наказателна отговорност с налагане на административно наказание или предложение за споразумение за решаване на делото, или повдига обвинение с обвинителен акт, ако са налице основанията за това.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-28 20:42:02 GMT)
--------------------------------------------------

Отговарям на Fidexim във връзка с неговия отговор на моя peer comment: Fidexim, доколкото схващам обясненията на това що е "arraignment" - става въпрос точно за съдебно производство. Не е ли така?

Boris Smolyanov (X)
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря за помощта.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fidexim (X): колега, по-добре си гледайте въпроса, който зададохте и дайте малко контекст. прокурорът не е част от досъдебното производство. ама вие от унесесето верно от сичко разбирате ;)
11 mins
  -> Хайде да не се връщаме в университета! Терминът "наблюдаващ прокурор" да ти говори нещо? Идеята тук, доколкото разбирам, не е да се учим на наказателно право, а да предложим подходящ превод на даден термин.

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
arraignment
подвеждане под отговорност, повдигане на обвинение


Explanation:
От PONS

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2009-01-28 16:35:11 GMT)
--------------------------------------------------

Първоначално прокурорът Иван Станев от Бургаска окръжна прокуратура подвежда под отговорност Стависки само за тежка телесна повреда.[2] Няколко дни по-късно той коригира текста и повдига обвинение в причиняване на смърт при шофиране в нетрезво състояние и тежка телесна повреда.[3] Според Наказателния кодекс наказанието може да варира от три до десет години затвор.


На 10 януари 2008 в Бургаския окръжен съд започва дело срещу Максим Стависки. Същия ден делото е отложено за 30 януари, тъй като липсва законно упълномощен адвокат, който да представлява исковете на изпадналата в кома Мануела Горсова.[4] На 30 януари Максим Стависки се признава за виновен по всички обвинения и делото протича по съкратена процедура



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-28 20:49:29 GMT)
--------------------------------------------------

open court n - ПУБЛИЧНО СЪДЕБНО ЗАСЕДАНИЕ
n. the conduct of judicial proceedings (trials, hearings and routine matters such as trial settings) in which the public may be present. Some hearings and discussions are held in the judge's chambers ("in camera") or with the courtroom cleared of non-participants and/or the jury such as adoptions, sanity hearings, juvenile criminal charges and arguments over evidence and motions which might prejudice the jury. The Sixth Amendment to the Constitution, later applied to the states under the 14th Amendment, guarantees criminal defendants a "public trial," so all criminal proceedings are held in "open court." This does not apply to pre-trial negotiations and procedural and motion discussions with the judge, which are usually held in chambers.
углавно дело - criminal trial
граждански дело - civil trial; civil case
съдебно заседание - sitting of court


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-01-28 21:15:40 GMT)
--------------------------------------------------

indictment - произнасяне или представяне в съда на обвинителния акт;
traverse of indictment - опровержение на обвинение

Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Fidexim (X): тук поне мога ;)
3 hrs
  -> Благодаря!

agree  Christo Metschkaroff: ПОВДИГАНЕ на ..... ;-)
4 hrs
  -> Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search