INTERNATIONAL MULTIPLE RIGHTS DISTRIBUTION AGREEMENT

Bulgarian translation: Международно споразумение за дистрибуция с множествени права

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:INTERNATIONAL MULTIPLE RIGHTS DISTRIBUTION AGREEMENT
Bulgarian translation:Международно споразумение за дистрибуция с множествени права
Entered by: PMPT

13:15 Feb 11, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: INTERNATIONAL MULTIPLE RIGHTS DISTRIBUTION AGREEMENT
Това е името на въпросния договор, най-вече ме тормози думата multiple, какво точно ще означава и за думата "права" или за "дистрибуция" ще се отнася?
Също така ако може да попитам, в договора става дума за прехвърляне на Licensed Rights от лицензодател (licensor) на дистрибутор (distributor), как ще се преведе "Licensed Rights" в случая, лицензионни права ли просто или има друг начин (май текстът не е писан от native speaker) и "The Right is licensed to..." - "Правото се лицензира на..." въобще не ми звучи нито на английски, нито на български.
PMPT
Bulgaria
Международно споразумение за дистрибуция с многобройни права
Explanation:
В случай правата могат да бъдат: за разпространение по кината, за видео разпространение, за телевизионно разпространение, за разпространение в Интернет срещу заплащане (pay-per-view) и т.н.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-11 13:37:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nzfilm.co.nz/downloads/nzfc standard distribution...


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2007-02-11 13:53:24 GMT)
--------------------------------------------------

Относно втората част на въпроса: "The Right is licensed to..." може да се преведе като "Правото се предоставя на ..."
Американците и на шофьорската книжка казват driving license макар че не става въпрос за никакъв лиценз :-)
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря много на Труфев за бързата и точна реакция и на Милена Атанасова за уточнението.
Наистина много често multiple се използва и за включване на повече от една страна, но в случая се отнася за правата.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Лицензионни права
Christo Metschkaroff
4Международно споразумение за разпространяване на определени лицензионни права извън дадена страна
Christo Metschkaroff
3Международно споразумение за разпространение с множествени права
Milena Dieva
2Международно споразумение за дистрибуция с многобройни права
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
international multiple rights distribution agreement
Международно споразумение за дистрибуция с многобройни права


Explanation:
В случай правата могат да бъдат: за разпространение по кината, за видео разпространение, за телевизионно разпространение, за разпространение в Интернет срещу заплащане (pay-per-view) и т.н.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-11 13:37:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nzfilm.co.nz/downloads/nzfc standard distribution...


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2007-02-11 13:53:24 GMT)
--------------------------------------------------

Относно втората част на въпроса: "The Right is licensed to..." може да се преведе като "Правото се предоставя на ..."
Американците и на шофьорската книжка казват driving license макар че не става въпрос за никакъв лиценз :-)

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря много на Труфев за бързата и точна реакция и на Милена Атанасова за уточнението.
Наистина много често multiple се използва и за включване на повече от една страна, но в случая се отнася за правата.

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
international multiple rights distribution agreement
Международно споразумение за разпространение с множествени права


Explanation:
Multiple - в случая за права е по-логично да се използва "множествени"

Milena Dieva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
international multiple rights distribution agreement
Международно споразумение за разпространяване на определени лицензионни права извън дадена страна


Explanation:
Мисля, че този термин обхваща по-общо разпространението на лицензионните права извън дадена област/страна

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Licensed Rights
Лицензионни права


Explanation:
Това са тези /определени предварително със споразумение за отстъпване на упоменати/ лицензионни права, които лицензодателят прехвърля на дистрибутора, като те се упоменавят изрично в договора.

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search