progressive tax

Bulgarian translation: прогресивен данък

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:progressive tax
Bulgarian translation:прогресивен данък

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
14:56 Apr 28, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Law: Taxation & Customs
Additional field(s): Finance (general), Government / Politics
English term or phrase: progressive tax
Definition from ThisNation.com:
Tax collected at increasingly higher rates or percentages as income level increases.

Example sentence(s):
  • There are many people who support progressive tax, since they feel it is only fair that those who make more should contribute more to the government. wiseGEEK
  • The modern theory of optimal income tax progressivity begins with the utilitarian principle, but views the issue as a trade-off between the social benefits of a more equal distribution of after-tax income and the economic damage imposed by highly progressive taxes. econlib.org
  • The progressive tax system, and the nation's fiscal system more broadly, have historically played an important role in expanding opportunities for all Americans while reducing inequality. Brookings
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

прогресивен данък
Definition:
Прогресивният данък е данък, нарастващ с нарастване на дохода.
Selected response from:

Petar Tsanev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +1прогресивен данък
Lussiana
4 +2прогресивен данък
Petar Tsanev
4 +1прогресивен данък
Tanya Doneva


  

Translations offered


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
прогресивен данък


Definition from Уикипедия:
Прогресивният данък е данък, нарастващ с нарастване на дохода. Tакъв е данъкът върху доходите на физическите лица в България до началото на 2008 година.

Самият термин прогресивен или нарастващ данък може да се използва за всякакъв тип данъци. Често се свързва именно с данъците върху доходите, където лицата, получаващи по-високи доходи, заплащат по по-висок процент за този данък в сравнение с тези с по-малки доходи. Обратни на прогресивните данъци са регресивните или намаляващи данъци, където данъчната ставка намалява с намаляването на данъчната основа, върху която се изчислява данъкът.

Прогресивните данъци ограничават социалното разслоение на лицата с по-ниски доходи от тези с по-високи.

Example sentence(s):
  • Прогресивният данък облага допълнителните усилия с все по- висока данъчна тежест и по този начин обезсърчава част от тях /в зависимост от “наклона” на ставката/. - Институт за пазарна и  
Lussiana
Spain
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Stefan Savov
6 hrs
  -> Благодаря!

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
прогресивен данък


Definition from Wikipedia:
Прогресивният данък е данък, нарастващ с нарастване на дохода.

Example sentence(s):
  • Щом веднъж някой реши да подкрепи прогресивен данък, трябва да се заеме с теоремата за уникалността: коя конкретна система от прогресивни данъчни ставки подкрепя от милиардите данъчни таблици, които могат да бъдат измислени, всяка от които изпълнява ограничението на дефиницията? - Георги Ангелов  
  • До сега словаците плащаха прогресивен данък върху приходите започващ от 10% до 38%, а фирмите плащаха данък от 25%. - econ.bg деловият портал  
  • Моята задача е да изследвам причините, които могат да се изтъкнат, за да се предпочете плосък данък пред прогресивен данък. - media times review  
Petar Tsanev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Peter Grm
18 mins
  -> благодаря

Yes  Lilia Ignatova (X): добра обосновка
3 days 58 mins
  -> благодаря

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
прогресивен данък


Definition from Wikipedia:
Данък, нарастващ с нарстване на дохода.

Example sentence(s):
  • В България данъкът върху доходите е прогресивен, т.е. колкото по-висок доход има един човек, с толкова по-висока данъчна ставка бива облаган той. - Институт за пазарна и  
  • Прогресивният данък е данък, нарастващ с нарастване на дохода. Tакъв е данъкът върху доходите на физическите лица в България до началото на 2008 година. - Wikipedia  
Tanya Doneva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  AniVas: прогресивен данък
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search