termination payment

Bulgarian translation: обезщетение при прекратяване на трудовото правоотношение

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:termination payment
Bulgarian translation:обезщетение при прекратяване на трудовото правоотношение
Entered by: Boryana Yovcheva

17:23 Feb 3, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs / a type of tax
English term or phrase: termination payment
Имаме ли нещо аналогично на това като данък - става ясно, че се изплаща от работодателя при прекратяване на работа от работника по различни причини - напускане, инвалидност, пенсия и т.н.?
Boryana Yovcheva
Bulgaria
обезщетение при прекратяване на трудовото правоотношение
Explanation:
Използват се и "обезщетение при напускане", "обезщетение при пенсиониране", "обезщетение при уволнение" и т.н. в зависимост от конкретната ситуация, но това е най-общият термин в трудовото законодателство.
Терминът ще намерите в Кодекса на труда и други правни и счетоводни документи.
Ето един пример:
Чл. 155. (От Кодекса на Труда)
(3) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) При прекратяване на трудовото правоотношение преди придобиване на 8 месеца трудов стаж работникът или служителят има право на обезщетение за неползван платен годишен отпуск, изчислено по реда на чл. 224, ал. 1.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2011-02-04 17:20:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.bg/#sclient=psy&hl=bg&q="обезщетение при п...

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2011-02-04 17:20:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.bg/#sclient=psy&hl=bg&q="обезщетение при п...
Selected response from:

Alpha-Beta
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3обезщетение при прекратяване на трудовото правоотношение
Alpha-Beta
5плащане/изплатена сума при прекратяване на работа/трудовото правоотношение/инвалидност/пенсия, и т.н
Andrei Vrabtchev
4заплащане при освобождаване от длъжност/уволнение
Krasimira Kalcheva


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
плащане/изплатена сума при прекратяване на работа/трудовото правоотношение/инвалидност/пенсия, и т.н


Explanation:
успех!

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
заплащане при освобождаване от длъжност/уволнение


Explanation:
Това не е данък, а като обезщетение при уволнение/освобождаване от работа.

Payment on Termination

Most states have a separate set of rules governing when employees must be paid when they separate from employment, either through discharge, layoff, or resignation. These requirements guarantee employees receive all the wages they have earned at or soon after their last day of employment. This table summarizes the state requirements regarding payment of wages upon termination of employment. The table contains generally applicable requirements, and employers should be alert for any provisions in the states where they operate that apply only to specific industries or groups of employees. Most states also have rules governing what must be included
in an employee.s final wage payment (e.g., fringe benefits owed, commissions, etc.), and a few even require severance pay where the employer shuts down, is acquired, or moves out of state. The table also notes any different requirements for temporarily laid-off, suspended, or striking employees. [For more information on state laws regulating payment of wages to terminated
employees.


    Reference: http://search.yahoo.com/search;_ylt=AtSzzLykrqLn8oSuwGxQt.yb...
Krasimira Kalcheva
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
обезщетение при прекратяване на трудовото правоотношение


Explanation:
Използват се и "обезщетение при напускане", "обезщетение при пенсиониране", "обезщетение при уволнение" и т.н. в зависимост от конкретната ситуация, но това е най-общият термин в трудовото законодателство.
Терминът ще намерите в Кодекса на труда и други правни и счетоводни документи.
Ето един пример:
Чл. 155. (От Кодекса на Труда)
(3) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) При прекратяване на трудовото правоотношение преди придобиване на 8 месеца трудов стаж работникът или служителят има право на обезщетение за неползван платен годишен отпуск, изчислено по реда на чл. 224, ал. 1.

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2011-02-04 17:20:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.bg/#sclient=psy&hl=bg&q="обезщетение при п...

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2011-02-04 17:20:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.bg/#sclient=psy&hl=bg&q="обезщетение при п...


    Reference: http://www.mlsp.government.bg/bg/law/law/KT.doc
Alpha-Beta
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denis Shepelev: Точно така.
4 hrs
  -> Благодаря:)

agree  Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
4 hrs
  -> Благодаря:)

agree  4leavedClover
10 hrs
  -> Благодаря! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search