sourcing of non print items

Bulgarian translation: сорсинг на непечатни артикули

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sourcing of non print items
Bulgarian translation:сорсинг на непечатни артикули
Entered by: Ekaterina Kroumova

10:00 Nov 8, 2013
English to Bulgarian translations [PRO]
Manufacturing
English term or phrase: sourcing of non print items
Production: including printing, sourcing of non print items, all required testing, shipping when required, quality assurance and issuing import-export documents.

Става въпрос за предоставяне на права за издаване на книги. Българско издателство предоставя изключителните права върху книгите си на канадско издателство. Гореизброените дейности се определят в сключеното споразумение като задължение на канадското издателство. Например освен чисто издателската дейност канадците се задължават да рекламират книгите, да ги представят на панаири и т. н.
sasho73
сорсинг на непечатни артикули
Explanation:
Какво е сорсинг: http://www.tune-in.info/?cid=10&id=111

Пример за употреба (макар и в малко по-различен контекст): http://www.nsi.bg/newsbg.php?n=594

--------------------------------------------------
Note added at 2 часа (2013-11-08 12:12:59 GMT)
--------------------------------------------------

А пък намерих и това:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/marketing_mar...
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4доставки на непечатни материали
invguy
4да осигурят непечатни рекламни артикули
Dimitar Dimitrov
4сорсинг на непечатни артикули
Ekaterina Kroumova
4добиване/ изкупуване на непечатни материали
belivi


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
добиване/ изкупуване на непечатни материали


Explanation:
-


    Reference: hhttp://www.worldwidebrands.com/articles/What+is+Product+Sou...
    Reference: http://www.rhodes.edu/barret/15729.asp
belivi
United Kingdom
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
сорсинг на непечатни артикули


Explanation:
Какво е сорсинг: http://www.tune-in.info/?cid=10&id=111

Пример за употреба (макар и в малко по-различен контекст): http://www.nsi.bg/newsbg.php?n=594

--------------------------------------------------
Note added at 2 часа (2013-11-08 12:12:59 GMT)
--------------------------------------------------

А пък намерих и това:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/marketing_mar...

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
да осигурят непечатни рекламни артикули


Explanation:
Аз наспорти мене, някъде натам отива...

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
доставки на непечатни материали


Explanation:
Използването на sourcing в см. на възприетото на български „аутсорсинг“ е относително ограничено. Основното значение е „определям доставчик за / решавам от кого да купувам (еди-какво си)“.

Що се отнася до non-print items, значението на термина е различно според сферата, в която се използва:
- в рекламата означава материали, които не се брандират чрез печатни процеси (за там е по-подходящо „артикули“, тъй като обикновено се имат предвид сувенирни и мърчъндайзинг материали);
- в предпечатната подготовка означава обекти, които присъстват във файла, но не се появяват при отпечатване (всъщност, там по-често се казва non-printING items, но се ползва и non-print);
- в издателската дейност означава физически носители на информация, служещи за предоставяне на издаваното съдържание в непечатен вид.

The Media Center has a variety of non-print materials and AV equipment.
AV materials shelved in the Media Center include:
Audio Books
Cassettes
Music Scores
Videos
Phonodiscs
Compact Discs
DVDs
Spoken Word Tapes
http://www.rhodes.edu/barret/15729.asp

В случая става дума за това, че при непечатно (аудиовизуално, електронно) публикуване на книгите, въпросните канадци ще определят кой да доставя съответните носители.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search