rocks glass

Bulgarian translation: чаша за уиски / олд фешънд

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rocks glass
Bulgarian translation:чаша за уиски / олд фешънд
Entered by: Vladimir Shapovalov

12:30 May 13, 2006
English to Bulgarian translations [PRO]
Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / cocktails
English term or phrase: rocks glass
Няма контекст. Това е вид чаша, в която се прави коктейл с уиски. На долния адрес видях различни видове от тези чаши и явно това са чаши за уиски (в които може да се сложат кубчета лед), но знаете ли някаква точна дума?
www.instawares.com/Rocks-Glass
Emilia Delibasheva
чаша за уиски или олд фешънд
Explanation:
Не съм познавач, но най-често съм чувал да се използва терминът "чаша за уиски". Вероятно малко по-точният термин е "олд фешънд".

Вижте видовете чаши на следния адрес: http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689 soka/I.htm

А ето и рецепти, при които се използва чашата "олд фешънд":

http://www.cocktail-bg.com/modules.php?name=4ndvddb&rop=show...
http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689 soka/XVIII.htm (вижте "Леден аперитив)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-05-13 13:36:28 GMT)
--------------------------------------------------

Олд фешънд (Old fashioned) - ниска чаша с вместимост от 150 до 200 мл за напитки с много лед, дейзи, фикс. Позната е като най-подходяща чаша за сервиране на уиски. (от http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689 soka/I.htm)
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Thanks for the links.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1чаша за уиски или олд фешънд
Vladimir Shapovalov
4уиски с лед
ggaaggaa


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
чаша за уиски или олд фешънд


Explanation:
Не съм познавач, но най-често съм чувал да се използва терминът "чаша за уиски". Вероятно малко по-точният термин е "олд фешънд".

Вижте видовете чаши на следния адрес: http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689 soka/I.htm

А ето и рецепти, при които се използва чашата "олд фешънд":

http://www.cocktail-bg.com/modules.php?name=4ndvddb&rop=show...
http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689 soka/XVIII.htm (вижте "Леден аперитив)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-05-13 13:36:28 GMT)
--------------------------------------------------

Олд фешънд (Old fashioned) - ниска чаша с вместимост от 150 до 200 мл за напитки с много лед, дейзи, фикс. Позната е като най-подходяща чаша за сервиране на уиски. (от http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689 soka/I.htm)


    Reference: http://www.maxima.bg/bg/library/zadoma/689%20soka/I.htm
    Reference: http://www.cocktail-bg.com/modules.php?name=4ndvddb&rop=show...
Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks for the links.
Notes to answerer
Asker:

Asker: Тези два сайта почти ме убедиха, но при един от коктейлите в списъка пише "rock OR old fashioned glass".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov: Така го пия и аз, от същата чаша искам да кажа... :-)
7 hrs
  -> :) благодаря! Аз често пия от тези чаши кола с лед :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
уиски с лед


Explanation:
На английски "rock" се употребява и за лед. Може би е това. Не че чашата е специална, ами уискито е с лед.

ggaaggaa
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search