boron glass

Bulgarian translation: боросъдържащо/бор-силикатно стъкло

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boron glass
Bulgarian translation:боросъдържащо/бор-силикатно стъкло
Entered by: Petja Mladenova

21:14 Jan 26, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: boron glass
това е вид стъкло от химичния елемент бор за направа на тенджери, но не го намирам като "борово стъкло" както примерно има "бариево стъкло"... как ли се казва?!
Petja Mladenova
Bulgaria
бор-силикатно стъкло
Explanation:
Предложението ми е следното:
бор-силикатно стъкло.
Мисля, че става въпрос за 'borosilicate glass': http://en.wikipedia.org/wiki/Borosilicate_glass

http://bg.wikipedia.org/wiki/Пирекс

Подробности за процеса може да намерите в:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrex - последвайте линка на Cookware и под материали -- 'Glas' -- може да се види съответното приложение, както и картинки на изделията.
Дано да е от помощ.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-01-27 02:24:43 GMT)
--------------------------------------------------

По принцип означава, че стъклото е термоустойчиво - и това също е възможен превод -- термоустойчиво стъкло.
Selected response from:

Mihaela Boteva
Grading comment
Ползвах този вариант, звучи много по-нормално на български и сигурно точно това се има в предвид (текстът всъщност не е оригинално английски, а преводен). Благодаря за помощта!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2бор-силикатно стъкло
Mihaela Boteva
4борно стъкло
Ivan Klyunchev


Discussion entries: 12





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
борно стъкло


Explanation:
Прилагателното от елемента бор е борен.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-01-27 01:56:25 GMT)
--------------------------------------------------

Борен го има в Правописен речник на българската научно-техническа лексика, 2001, ≈ 60 000, 632 с.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-01-27 01:58:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://bg.wikipedia.org/wiki/Стъкло

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
бор-силикатно стъкло


Explanation:
Предложението ми е следното:
бор-силикатно стъкло.
Мисля, че става въпрос за 'borosilicate glass': http://en.wikipedia.org/wiki/Borosilicate_glass

http://bg.wikipedia.org/wiki/Пирекс

Подробности за процеса може да намерите в:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrex - последвайте линка на Cookware и под материали -- 'Glas' -- може да се види съответното приложение, както и картинки на изделията.
Дано да е от помощ.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-01-27 02:24:43 GMT)
--------------------------------------------------

По принцип означава, че стъклото е термоустойчиво - и това също е възможен превод -- термоустойчиво стъкло.

Mihaela Boteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ползвах този вариант, звучи много по-нормално на български и сигурно точно това се има в предвид (текстът всъщност не е оригинално английски, а преводен). Благодаря за помощта!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trufev: Абсолютно точно.
4 hrs
  -> Благодаря.

agree  Elena Aleksandrova
4 hrs
  -> Благодаря.

neutral  Ivan Klyunchev: По-разпространеният термин е боросиликатно стъкло.
16 hrs
  -> ОК.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search