pivoted switch actuator

Bulgarian translation: шарнирна задвижка на превключвател (ключ)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: pivoted switch actuator
Bulgarian translation:шарнирна задвижка на превключвател (ключ)
Entered by: Petya Ivanova

10:21 Mar 4, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: pivoted switch actuator
OPERATING PRINCIPLE
A permanent magnet is attached to a pivoted switch actuator.
Petya Ivanova
United Kingdom
шарнирна задвижка на превключвател (ключ)
Explanation:
actuator е задвижка (колкото и смешно да звучи)
Selected response from:

Nikodim
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4изпълнителен механизъм на въртящ се превключвател
Trufev
5 +2шарнирна задвижка на превключвател (ключ)
Nikodim
4подвижен соленоид
atche84


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
изпълнителен механизъм на въртящ се превключвател


Explanation:
-

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Boyadjiev
2 mins
  -> Благодаря

agree  Lilia Ignatova (X)
1 hr
  -> Благодаря

agree  Peter Grm
1 day 5 hrs
  -> Благодаря

agree  Maya.P
2 days 18 hrs
  -> Благодаря

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
шарнирна задвижка на превключвател (ключ)


Explanation:
actuator е задвижка (колкото и смешно да звучи)

Nikodim
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: На мен задвижка не ми звучи никак смешно, защото се използва масово в текстове за АЕЦ Белене, но там е друго нещо (вид клапан - valve). А за задвижка в смисъл на задвижване съм срещал по-често drive.
6 hrs

agree  Sabina Ivanova: mersi
1 day 3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
подвижен соленоид


Explanation:
Задвижващите елементи/механизми в тези системи са най-често електрически и се наричат соленоиди.
Пневматични и други задвижвания са също възможни, но от контекста не личи това.
Дали ще предпочетете подвижен или въртящ се (на щифт) си е Ваш избор, но при въртящ се се подразбира пълнооборотен, а тук явно става въпрос за преместване/отклонение само на 10-15 градуса, според хода на преместване на магнита

atche84
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 71




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search