ball eye rod end

Bulgarian translation: шарнирна глава / шарнирен накрайник /шарнирно съединение

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ball eye rod end
Bulgarian translation:шарнирна глава / шарнирен накрайник /шарнирно съединение
Entered by: Petya Ivanova

12:40 Jun 13, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: ball eye rod end
Как се нарича този аксесоар за цилиндри?
Благодаря!
http://www.boschrexroth.com/pneumatics-catalog/content/allpl...
Petya Ivanova
United Kingdom
шарнирна глава / шарнирен накрайник /шарнирно съединение
Explanation:
Обикновено се фиксира (завинтва) в края на прът (цилиндър). "Шарнирен" означава "подвижен, съчленен, чупещ се"

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2009-06-14 06:01:55 GMT)
--------------------------------------------------

След справка с инженерите. По-популярните наименования (освен посоченото по-горе) са: " Ябълковидна връзка" и/или "Ставна връзка".
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
Благодаря Ви, Christo !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2шарнирна глава / шарнирен накрайник /шарнирно съединение
Christo Metschkaroff
4сферичен накрайник с цилиндричен (входен) отвор
Lilia Ignatova (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
сферичен накрайник с цилиндричен (входен) отвор


Explanation:
така изглежда и на снимката

Lilia Ignatova (X)
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  atche84: отворът е сферичен, а не накрайникът - и няма входен/изходен отвор, защото сферата в него се фиксира, не преминава. !!! ball eye + rod end, no eye rod !!!
9 hrs
  -> За сферичен накрайник съм сигурна, вижте и този линк: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=сферичен накрайник&me... , за eye rod намерих инфо в интернет и речниците.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
шарнирна глава / шарнирен накрайник /шарнирно съединение


Explanation:
Обикновено се фиксира (завинтва) в края на прът (цилиндър). "Шарнирен" означава "подвижен, съчленен, чупещ се"

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2009-06-14 06:01:55 GMT)
--------------------------------------------------

След справка с инженерите. По-популярните наименования (освен посоченото по-горе) са: " Ябълковидна връзка" и/или "Ставна връзка".

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 67
Grading comment
Благодаря Ви, Christo !
Notes to answerer
Asker: Контекстът е "стиснат" от автора на текста. Въпросният термин се появява само веднъж в един списък. Благодаря на всички за помощта. Както винаги сте много точни!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  4leavedClover
1 hr
  -> 10х!

neutral  atche84: накрайник на буталния прът за сферичен шарнир - в кормилната уредба на автомобилите му викат ябълковиден шарнир, но след като и Петя си стиска контекста, колкото контекст, толкова и точност
9 hrs
  -> 10х! Както винаги - точен сте в оценката!

agree  petkovw
18 hrs
  -> 10х!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search