idler bearing

Bulgarian translation: лагер на обтягащия вал

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:idler bearing
Bulgarian translation:лагер на обтягащия вал
Entered by: Krasimira Kalcheva

00:49 Feb 3, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / chain tension of a conveyor
English term or phrase: idler bearing
Make sure chain is tensioned equally on both sides. This adjustment is made on each side of the unit at the idler bearings.
Krasimira Kalcheva
United States
лагер на обтягащия вал
Explanation:
Ако е това от стр. 39 на http://www.highwayequipment.com/LinkClick.aspx?fileticket=9r...

Лагерите са в двата края на вала, даже си имат и гресьорки (стр. 75).



--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2011-02-05 04:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

"Вал" е ротационен елемент, който служи за (концентратор на) предаване на въртящ момент; "ос" е пасивем ротационен елвмент, който позволява предаване на въртене, но НЕ предполага предаване на въртящ момент директно от източника му. В случая детайлът, строго погледнато, е "ос" - но имайки предвид, че все пак осъществява твърда връзка между две зъбчатки, може спокойно да се нарече '"вал" (доколкото във всеки конкретен момемнт едната зъбчатка може да се явява като "движеща" спрямо другата).
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2лагер на обтягащия вал
invguy
3 +1втулка на натягащо колело
Ivan Klyunchev
3лагери на носещата ролка
Silvina Gospodinova


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
лагери на носещата ролка


Explanation:
:)

Silvina Gospodinova
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора.


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
втулка на натягащо колело


Explanation:
По Лингво х3+ +: http://www.google.com/images?um=1&hl=en&lr=lang_en&safe=off&...

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2011-02-03 01:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

Или натягаща ролка за idler.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 126
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: по-скоро ролка, след като натяга верига
2 days 1 hr
  -> Благодаря!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
лагер на обтягащия вал


Explanation:
Ако е това от стр. 39 на http://www.highwayequipment.com/LinkClick.aspx?fileticket=9r...

Лагерите са в двата края на вала, даже си имат и гресьорки (стр. 75).



--------------------------------------------------
Note added at 2 days3 hrs (2011-02-05 04:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

"Вал" е ротационен елемент, който служи за (концентратор на) предаване на въртящ момент; "ос" е пасивем ротационен елвмент, който позволява предаване на въртене, но НЕ предполага предаване на въртящ момент директно от източника му. В случая детайлът, строго погледнато, е "ос" - но имайки предвид, че все пак осъществява твърда връзка между две зъбчатки, може спокойно да се нарече '"вал" (доколкото във всеки конкретен момемнт едната зъбчатка може да се явява като "движеща" спрямо другата).

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 199
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lk_kovachev: Няма съмнение, че е това! Във връзка с други въпроси стигнах до същото мнение.
5 hrs
  -> Благодаря

agree  Milen Panayotov
10 hrs
  -> Благодаря

neutral  atche84: вал = предаващ усилие, тук се говори за опъване на верига, т.е. пасивна ролка
2 days 21 mins
  -> Надявах се някой да усети разликата между "вал" и "ос" :D Благодаря. Вижте пояснението към отговора.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search