blanking

Bulgarian translation: маскиране на нежелани части от изображението

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blanking
Bulgarian translation:маскиране на нежелани части от изображението
Entered by: Stoyan Stoyanov

20:48 Mar 1, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Media / Multimedia / Projectors
English term or phrase: blanking
Среща си при изброяване на различни термини в ръководство за проекционен апарат.
Stoyan Stoyanov
Bulgaria
маскиране на нежелани части от изображението
Explanation:
Позволява закриване на части от изображението (от краищата на изображението), където има нежелана информация или шум.
Selected response from:

lk_kovachev
Grading comment
Мерси.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3гасене, загасяне
4leavedClover
5 +1маскиране на нежелани части от изображението
lk_kovachev
5гасене на лъча
Andrei Vrabtchev
3загубване на образа
Emilia Balke


Discussion entries: 4





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
загубване на образа


Explanation:
Мисля, че това е смисълът, но не съм сигурна дали има по-точен термин.

Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Мерси за предложението. И на мен ми е неясно дали има някакъв специфичен термин.


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
гасене на лъча


Explanation:
ако ползвате руски, вижте тук е обяснено:

http://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&l1=1&s=blanking

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
гасене, загасяне


Explanation:
1. затваряне, запушване
2. тлв гасене, загасяне
(от стар англо-бълг. ел.техн. речник)
(line blanking - гасене на обратния ход на лъчa по редове)

4leavedClover
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: И аз така го намерих. Наистина лампите са доста скъпи.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: За да не се хаби скъпата крушка/лампа, проекторите се гасят. Ами лично съм гасил крушки по време на (кафе)паузи на превод на презентации с проектори. Съвсем сериозно говоря. Чувал съм за 700-800 лв. за нова крушка с живот 2 000 часа май.
1 hr
  -> Благодаря! Явно сте в настроение :)

agree  Sevdalina Radulova (X)
12 hrs
  -> Благодаря!

agree  atche84: не съм сигурен, но май е при-гасване - пуска се по-слаб ток и лампата като че мига, но токът не се спира напълно, защото при палене "от нула" лампата изгаря по-бързо
3 days 21 hrs

2 days 22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
маскиране на нежелани части от изображението


Explanation:
Позволява закриване на части от изображението (от краищата на изображението), където има нежелана информация или шум.


    Reference: http://www.projectorcentral.com/pdf/projector_manual_823.pdf
    Reference: http://secure.barco.com/(6b375b07a71a0744f40f5a05f3a5b1fb)/d...
lk_kovachev
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Мерси.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev: да, и така може
3 days 13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search