bite block

Bulgarian translation: приспособление за блокиране на захапката

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bite block
Bulgarian translation:приспособление за блокиране на захапката
Entered by: 4leavedClover

18:17 Mar 29, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: bite block
The bite block works as an extension of the biteplane and allows you to place the sensor as posterior as possible.

Това е правоъгълна приставка, която се монтира за допълнителна опора.
Rosica Dimitrova
Bulgaria
приспособление за блокиране на захапката
Explanation:
На http://www.vap.kchealthcare.com/media/63021/microcuff direct...
го има на няколко езика:
A bite block should be used in cases where the patient may bite down and flatten the endotracheal tube
Да се използва приспособление за блокиране на захапката когато има опасност пациентът да захапе и сплеска ендотрахиалната тръба.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2012-03-30 16:38:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dentalproductshopper.com/schick-sensors-max-anter...
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4устодържател (устодържач); метален пръст
Christo Metschkaroff
4приспособление за блокиране на захапката
4leavedClover
3блокаж/блок/опора на захапката
Irena Krumova


  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
блокаж/блок/опора на захапката


Explanation:
Няма да намерите много статиии с тези термини. Очевидно става дума за подплънка, която се слага за коригиране на захапката (заедно с други системи).
Мисля, че дори и да не е най-точният термин според зъболекарския жаргон, е верен на смисъла.


Irena Krumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
приспособление за блокиране на захапката


Explanation:
На http://www.vap.kchealthcare.com/media/63021/microcuff direct...
го има на няколко езика:
A bite block should be used in cases where the patient may bite down and flatten the endotracheal tube
Да се използва приспособление за блокиране на захапката когато има опасност пациентът да захапе и сплеска ендотрахиалната тръба.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2012-03-30 16:38:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dentalproductshopper.com/schick-sensors-max-anter...

4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 8

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
устодържател (устодържач); метален пръст


Explanation:
- за деца. Може да е от силикон, пластмаса, твърда гума (каучук) . Това е при зъболекарите. Има ги и в комплекта за неотложна медицинска първа помощ (Германия) 1. (http://www.proz.com/kudoz/german_to_greek/medical:_instrumen... 2. Anterior openbite (bite block) - http://www.youtube.com/watch?v=xQNIp0tVJcE - по данни на дъщеря ми (зъболекар)... ;-)


    Reference: http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/occlusion+ri...
    Reference: http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/bite+block
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search