Elective Hip Replacement Therapy

Bulgarian translation: планова операция/ендопротезиране на тазобедрената става

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Elective Hip Replacement Therapy
Bulgarian translation:планова операция/ендопротезиране на тазобедрената става
Entered by: Christo Metschkaroff

02:12 Apr 25, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Medical study
English term or phrase: Elective Hip Replacement Therapy
A Randomized, Double-Blind, Double-Dummy, Parallel Group Study to Compare XXXX bid and qd Doses and Enoxaparin for Prevention of Venous Thromboembolism in Subjects Undergoing Elective Hip Replacement Therapy
Krasimira Kalcheva
United States
вж. по-долу
Explanation:
Subjects Undergoing Elective Hip Replacement Therapy - пациенти, които избират (по желание) да се подложат на последващо ендопротезиране на тазобедрената става (т.е. тази оперативна намеса се извършва по желание на пациента).
Всекидневна употреба на Enoxaparin for Prevention of Venous Thromboembolism in Subjects Undergoing Elective Hip Replacement Therapy - "Еноксапарин" са инжекциите против венозното съсирване на кръвта (тромбофлебит) и които се бият всекидневно на пациента - курсът е едномесечен (28-30 дни след извършването на операцията).
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3вж. по-долу
Christo Metschkaroff
3Ендопротезиране на тазобедрена става
Ekaterina Lyutakova


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elective hip replacement therapy
Ендопротезиране на тазобедрена става


Explanation:
Здравейте,

Не бих могла да бъда напълно полезна с отговора си, защото не съм сигурна за точния превод на термина "Elective", който мисля, че означава, че лечението не е задължително. Все пак се надявам отговорът ми да е от помощ.

Поздрави,

Ekaterina Lyutakova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
elective hip replacement therapy
вж. по-долу


Explanation:
Subjects Undergoing Elective Hip Replacement Therapy - пациенти, които избират (по желание) да се подложат на последващо ендопротезиране на тазобедрената става (т.е. тази оперативна намеса се извършва по желание на пациента).
Всекидневна употреба на Enoxaparin for Prevention of Venous Thromboembolism in Subjects Undergoing Elective Hip Replacement Therapy - "Еноксапарин" са инжекциите против венозното съсирване на кръвта (тромбофлебит) и които се бият всекидневно на пациента - курсът е едномесечен (28-30 дни след извършването на операцията).

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 48
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Grm: обяснението е точно
3 hrs
  -> 10x!

agree  stefanov_a
10 hrs
  -> 10x!

agree  Svetla Petrova: Elective(Planned) v/s Emergency- планови пациенти или приети по спешност
2 days 4 hrs
  -> Да, прав сте! В нашите болници има "планови/планирани" операции, както и "по спешност", а също и "по желание на пациента, по избор". 10х!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search