double-stranded RNA (dsRNA) virus

Bulgarian translation: Вирус, съдържащ двойноверижна РНК (двРНК)

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
00:54 Jul 22, 2020
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Additional field(s): Biology (-tech,-chem,micro-), Medical: Health Care, Science (general)
English term or phrase: double-stranded RNA (dsRNA) virus
Definition from Science Direct:
dsRNA viruses are a widely distributed group of viruses that infect practically all organisms, from the mammalian reoviruses to the bacteriophage ϕ6, and include plant and fungal viruses.

Example sentence(s):
  • This result suggested that OsRDR6 acted differently during silencing double-stranded RNA viruses and negative-sense single-stranded RNA viruses. Nature.com
  • Gentian Kobu-sho-associated virus: a tentative, novel double-stranded RNA virus that is relevant to gentian Kobu-sho syndrome Journal of General Plant Pathology
  • Double-stranded RNA viruses are the largest family of viruses (others include retroviruses and papilloma viruses). One well-known dsRNA virus is rotavirus, which causes diarrhea in humans and each year kills half a million people around the world, mostly children in developing countries. UCLA
Glossary-building KudoZ




Question posted on behalf of translation team:
GBK medical and pharma specialists


This question is closed

Bulgarian translation:Вирус, съдържащ двойноверижна РНК (двРНК)
Definition:
двойноверижна РНК (двРНК) независимо от секвенцията
Selected response from:

Angelina Galanska
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2Вирус, съдържащ двойноверижна РНК (двРНК)
Angelina Galanska
5Вирус с двуверижна РНК (ДРНК)
Mihail Mateev


  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Вирус с двуверижна РНК (ДРНК)


Definition from Българска Wikipedia:
РНК-вирус е вирус, който принадлежи към III, IV или V група на балтиморската система за класификация на вирусите. Като такива те носят генетичния си материал в РНК и не се размножават, използвайки ДНК за посредник. Нуклеиновата киселина обикновено е едноверижна РНК, но понякога може да бъде и двуверижна РНК.

Example sentence(s):
  • Освен чрез класическите таксономични единици, вирусите се групират и по други подходи. През 1971 година нобеловият лауреат Дейвид Балтимор предлага класификация на вирусите, позната днес като „класификация на Балтимор“. Тя се основава на вида вирусен геном. Състои се от седем групи, а видовете вируси се разпределят в тях в зависимост от това дали имат ДНК или РНК геном, дали нуклеиновата киселина е едноверижна или двуверижна и според механизма на репликация. - https://abritvs.com  
  • Вируси, съдържащи двуверижна РНК (ротавируси) - http://v-nature.org  
  • Атакувайки растителна клетка, вирусът често освобождава едно- или двуверижна РНК, която обикаля клетката и спомага за репликирането на вируса. - БГ Фермер  

Explanation:
"Двуверижна" се среща и като "двойноверижна":
Вирус с двойноверижна РНК
Mihail Mateev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 61
Notes to answerer
Angelina Galanska Моля да се въздържате от необосновани твърдения относно емоционални състояния на колегите Ви, които коментират по професионални въпроси.


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Ekaterina Kroumova: Няма нужда от начална главна буква за речникови единици.
9 hrs
  -> Благодаря! Главната буква е по навик...

No  Angelina Galanska: това не е термина, който се използва
1 day 9 hrs
  -> Кое Ви гневи така? "Двойноверижна" е споменато в бележките. Моля, прегледайте и останалите ми предложения, вероятно и там ще успеете да намерите за какво да се хванете. Успех!

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Вирус, съдържащ двойноверижна РНК (двРНК)


Definition from own experience or research:
двойноверижна РНК (двРНК) независимо от секвенцията

Example sentence(s):
  • Много еукариотни, прокариотни и вирусни фактори имат афинитет към двойноверижна РНК (двРНК) независимо от секвенцията й, един от тях е и Dicer. - http://med.bio.uni-plovdiv.net/documents  
Angelina Galanska
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Stella Ivanova
10 days

Yes  Andrei Vrabtchev
58 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search