false negative(s)

Bulgarian translation: фалшиво-негативен (отрицателен) резултат

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:false negative
Bulgarian translation:фалшиво-негативен (отрицателен) резултат
Entered by: Yavor Dimitrov

12:20 Feb 6, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / Psychiatry
English term or phrase: false negative(s)
"The purpose of the interview is to assess past episodes of treatment in order to reduce the possibility of false negatives (during the interview)."

False negative - a result in a medical test that wrongly indicates the absence of the condition being tested for.

Колеги, знаете ли дали има установен и възприет термин на български?

Благодаря!
Yavor Dimitrov
Bulgaria
фалшиво-отрицателен резултат
Explanation:
или фалшиво-отрицателни резултати
Selected response from:

etale
Grading comment
Благодаря за помощта!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4фалшиво-отрицателен резултат
etale
5фалшиво-негативен/и
Dimar
4лъжливо-отрицателен; лъжливо изключване;
natasha stoyanova
4фалшива отрицателна диагноза/ фалшива липса на диагноза
Zdravka Nikolova
3неверен негативен резултат
Irena Lenkova


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
фалшиво-отрицателен резултат


Explanation:
или фалшиво-отрицателни резултати

Example sentence(s):
  • Кръв с хематокрит под 15 % може да даде слаби или фалшиво-отрицателни резултати.
  • Фалшиво отрицателни (False Negative, FN) болни хора

    Reference: http://https://secure.biotest.de/.../TF.../..%5CIFU8-Serafol...
    Reference: http://meduniversity-plovdiv.bg/files/foz/.../textbook_socia...
etale
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря за помощта!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petia Markova
49 mins
  -> Благодаря

agree  zenithmaster
1 hr
  -> Благодаря

agree  Andrei Vrabtchev
3 hrs
  -> Благодаря

agree  Yavor Popov
22 hrs
  -> Благодаря

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
неверен негативен резултат


Explanation:
Неверен негативен резултат.
По-често се среща `неверен положителен резултат`, обикновено при при тест на ЧХГ

Irena Lenkova
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in ItalianItalian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
фалшива отрицателна диагноза/ фалшива липса на диагноза


Explanation:
There are two types of error that can occur with such things as laboratory tests, trials and predictions. A false positive is when there is no disease (or other condition) but the results come back as positive. For example, a positive test for AIDS or cancer, when the person was disease free, would be a false positive. Sometimes, when a disease is very rare, and/or when a test has a high rate of error, there may be more false positives than actual positives. A false negative is when there actually is a disease (or other condition) but the results come back as negative.

Example sentence(s):
  • Каза, че влагалищните тестове дават често фалшива отрицателна диагноза, а кръвните часто дават фалшива положителна.
  • False positives and false negatives

    Reference: http://archives.bg-mamma.com/archive/index.php?action=printp...
    Reference: http://info-pollution.com/positives.htm
Zdravka Nikolova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
лъжливо-отрицателен; лъжливо изключване;


Explanation:
лъжливо изключване на симптоми
лъжливо-отрицателен резултат/тест
т.е. подвеждане при диагностициране поради нереален отрицателен резултат/тест
http://www.google.bg/#hl=bg&q=лъжливо-отрицателен&meta=&aq=&...


natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
фалшиво-негативен/и


Explanation:
Става дума най-често за резултати или диагнози. Има и фалшиво-позитивни резултати. Това са точните термини, който се използват поне в българския медицински език. Разбира се, може да се каже фалшиво-отрицателен или фалшиво-положителен, но не е прието. Може би, защото думите трябва да са от един и същи произход, в смисъл и двете български или небългарски. Поне така ни учеха, когато изучавахме латински език в първи курс.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2010-02-07 10:07:18 GMT)
--------------------------------------------------

Първият пример се оказа по-дълъг, затова ще добавя края тук:

… но понякога коронарната болест протича с лека ST-депресия или без такава (фалшиво-негативен ЕКГ-стрес-тест ...

Example sentence(s):
  • <b>Фалшиво-позитивна</b> диагноза, т.е. ST-депресия … без наличие на коронарна болест …

    Reference: http://books.google.bg/books?id=o3Cz_NgrbxAC&pg=PA226&lpg=PA...
    Reference: http://www.urology.bg/%D1%80%D0%B0%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF...
Dimar
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Благодаря, Dimar! Прочетох съображенията ви и съм съгласен с вас. В превода си ще използвам вашето предложение, защото двама от лекарите, до които се допитах, подкрепиха вашия вариант.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search