pediatric exclusivity period

Bulgarian translation: допълнителен срок на изключителни права за продажба, даден за педиатрични изследвания

22:06 Jul 13, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / patented medicine
English term or phrase: pediatric exclusivity period
The basic patent (including the six-month pediatric exclusivity period) expires in September 2012.
natasha stoyanova
Bulgaria
Bulgarian translation:допълнителен срок на изключителни права за продажба, даден за педиатрични изследвания
Explanation:
Не знам някакъв утвърден термин на български (колегите да кажат, ако знаят), затова предлагам описателен превод. Става дума за допълнителния срок, в който една фармацевтична компания има изключителни права за продажба на разработено от нея лекарство (т. нар. "marketing exclusivity"), който се дава от американската Food and Drug Administration като поощрение, ако тази фармацевтична компания е провела специални изпитвания на въпросното лекарство, насочени към "педиатричната популация" (или на по-човешки език - "децата").
Selected response from:

Yordan Yordanov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1период на изключителни права върху лекарство за употреба в детската възраст
Dimar
4 +1допълнителен срок на изключителни права за продажба, даден за педиатрични изследвания
Yordan Yordanov


Discussion entries: 5





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
допълнителен срок на изключителни права за продажба, даден за педиатрични изследвания


Explanation:
Не знам някакъв утвърден термин на български (колегите да кажат, ако знаят), затова предлагам описателен превод. Става дума за допълнителния срок, в който една фармацевтична компания има изключителни права за продажба на разработено от нея лекарство (т. нар. "marketing exclusivity"), който се дава от американската Food and Drug Administration като поощрение, ако тази фармацевтична компания е провела специални изпитвания на въпросното лекарство, насочени към "педиатричната популация" (или на по-човешки език - "децата").

Yordan Yordanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!

Asker: Благодаря за линк-а. Това променя нещата.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tatiana Dimitrova
10 hrs
  -> Благодаря!

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
период на изключителни права върху лекарство за употреба в детската възраст


Explanation:
за продажба (marketing exclusivity), разпространение или каквото се подразбира от контекста. Целта на тези права е да се насърчат изследванията върху лекарства за педиатрична употреба.

Section 505A of the Food and Drug Administration Modernization Act, known as the Pediatric Exclusivity Provision, provided an additional 6 months of patent protection, or marketing exclusivity, to be attached to any existing exclusivity or patent protection on a drug in return for the sponsor performing pediatric studies as requested by FDA. This 6 month period of exclusivity included all active moieties of a drug studied in the pediatric population.

The 6 month marketing exclusivity was extended to the first company that conducted the clinical studies and obtained FDA approval for the pediatric indication.


    Reference: http://www.cardinal.com/beckloff/documents/pdf/PEDIATRIC%20E...
Dimar
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Благодаря много! И аз използвах един по-съкратен вариант: период на изключителни права за детска възраст, но това е по-добро


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
43 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search