intracranial vascular clips

Bulgarian translation: поставена скоба/клем на интракраниалните (вътречерепните) кръвоносни съдове

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:intracranial vascular clips
Bulgarian translation:поставена скоба/клем на интракраниалните (вътречерепните) кръвоносни съдове
Entered by: Nadia Borissova

19:27 Apr 19, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: intracranial vascular clips
Отнася се за противопоказания при MRI сканиране. До момента най-доброто ми предположение е "спазми на интракраниалните кръвоносни съдове".

Контекст: Contraindications for MRI scans include, but are not restricted to, known allergy to gadolinium contrast dyes, renal impairment which would contraindicate gadolinium injection, pacemaker, cochlear implants, intracranial vascular clips.

Благодаря предварително!
Vladka Kocheshkova
Bulgaria
поставена скоба/клем на интракраниалните (вътречерепните) кръвоносни съдове
Explanation:
При такъв тип сканиране е опасно, ако има чужди тела в тялото на пациента, напр. пейсмейкъри и пр. Не става дума за спазми, а за имплантанти в тялото на пациента.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2011-04-19 20:10:37 GMT)
--------------------------------------------------

Тук можете да видите снимки на това, за което става дума. Успех с превода.
http://www.google.be/search?hl=nl&rlz=1T4DABE_nlBE224BE224&q...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-04-19 20:39:46 GMT)
--------------------------------------------------

На стр. 607 и 608 можете да прочетете по-подробно за рисковете - ако имате време :). Проблемът е, че при сканирането металните имплантанти могат да се нагреят.
http://books.google.be/books?id=Pv-AO-ESozgC&pg=PA608&lpg=PA...

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2011-04-30 09:23:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Благодаря, че избрахте моя отговор! Приятен уикенд и успех в работата!
Selected response from:

Nadia Borissova
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3поставена скоба/клем на интракраниалните (вътречерепните) кръвоносни съдове
Nadia Borissova
5 +1вътречерепни съдови клипси
Dimar


  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
вътречерепни съдови клипси


Explanation:
КЛИНИЧНА ПЪТЕКА №23 КРАНИОТОМИИ …
Апаратура и други пособия: … клипсодържатели за аневризмални клипси … клипси по Яшаргил …

КРИНИЧНА ПЪТЕКА №24 КРАНИОТОМИИ …
Ранното извършване на ангиография и оперативно лечение (клипсиране на аневризмата възможно най-рано) …

КЛИНИЧНА ПЪТЕКА № 201 КРАНИОТОМИИ, …
КЛИПСИРАНЕ НА АНЕВРИЗМ
клипсиране на артериовенозна фистула ...
Аневризмални клипси НЗОК не заплаща посочения консуматив.

Извършва се с копринен конец или поставяне на метален клипс, … Изключване на артерията , носител на аневризмата , чрез поставяне на клипс проксимално и дистално от нея …
http://da-dk.facebook.com/topic.php?uid=290627784576&topic=1...


Dimar
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: http://dv.parliament.bg/DVWeb/downloadPXML.jsp;jsessionid=1F...
4 hrs
  -> Благодаря!

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
поставена скоба/клем на интракраниалните (вътречерепните) кръвоносни съдове


Explanation:
При такъв тип сканиране е опасно, ако има чужди тела в тялото на пациента, напр. пейсмейкъри и пр. Не става дума за спазми, а за имплантанти в тялото на пациента.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2011-04-19 20:10:37 GMT)
--------------------------------------------------

Тук можете да видите снимки на това, за което става дума. Успех с превода.
http://www.google.be/search?hl=nl&rlz=1T4DABE_nlBE224BE224&q...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-04-19 20:39:46 GMT)
--------------------------------------------------

На стр. 607 и 608 можете да прочетете по-подробно за рисковете - ако имате време :). Проблемът е, че при сканирането металните имплантанти могат да се нагреят.
http://books.google.be/books?id=Pv-AO-ESozgC&pg=PA608&lpg=PA...

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2011-04-30 09:23:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Благодаря, че избрахте моя отговор! Приятен уикенд и успех в работата!

Nadia Borissova
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря! Това беше първото ми предположение, но тъй като не открих материали за подобни импланти, реших, че вероятно става въпрос просто за спазми.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kremena Gancheva
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  Dobrin Kolarov
16 hrs
  -> Благодаря!

agree  Spark
18 hrs
  -> Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search