informed consent

Bulgarian translation: информирано съгласие

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: informed consent
Bulgarian translation:информирано съгласие
Entered by: Mihail M Mateev

08:16 May 19, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: informed consent
става дума за съгласието на пациента. след което му се правят определени излесдвания. Как се казва на български това съгласие? Информирано съгласие? :)
Mihail M Mateev
Bulgaria
информирано съгласие
Explanation:
сигурен съм
Selected response from:

Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Grading comment
благодаря и на двама ви. За съжаление няма как да разделя точките.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3информирано съгласие
Ivaylo Ivanov
5информирано съгласие
Maria Doichinova


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
информирано съгласие


Explanation:
сигурен съм


    Reference: http://www.mh.government.bg/doc/Nar[1].17.doc
    Reference: http://www.uni-sz.bg/vmf/Submission%20letter2005a.doc
Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
благодаря и на двама ви. За съжаление няма как да разделя точките.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Comtrans1
1 hr

agree  Maya.P
3 hrs

agree  Milena Mandova: информирано съгласие
8 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
информирано съгласие


Explanation:
Пациентът подписва декларация или документ, с който декларира, че е информиран за евентуални последици от процедура, операция, изследване и др. Използва се не само в медицината, но и при някои по-специфични процедури в козметиката.

Maria Doichinova
Bulgaria




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search