gravity displacement

Bulgarian translation: автоклав с термодинамичен вакуум

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gravity displacement autoclave
Bulgarian translation:автоклав с термодинамичен вакуум
Entered by: Atanas Dakov

11:47 Jun 28, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: gravity displacement
Sterilize in a gravity displacement steam autoclave using distilled water at a temperature of 270°F
Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
(автоклав) с термодинамичен вакуум
Explanation:
http://64.233.183.104/search?q=cache:OJw2NWev7MQJ:www.barnst...
Gravity displacement vs. prevacuum modelsMost tabletop sterilizers currently in use by dental practicesare gravity displacement sterilizers, where the steam is self-generated within the chamber or created by a steam genera-tor that is a part of the sterilizer. The steam enters at the topor the sides of the sterilizer, and because the steam is lighterthan air, unsaturated air is pushed out of the chamber througha drain or escape valve. During this process, cool air pock-ets can form within the chamber, resulting in extended pen-etration times for porous items. But also, because these airpockets do not reach the required temperatures for steriliza-tion, a sterilization failure may occur that might not be de-tected via routine sterilization monitoring

http://ddrk.911.bg/a2/firm.asp?id=2096&gal_id=16143
Най-често за тези автоклави се казва, че са с термодинамичен вакуум. Веднага възниква въпроса каква е разликата между класовете. Клас N е най-ниския клас автоклави. При клас N е възможна стерилизацията на общоприетия дребен инструментариум, някои турбини и наконечници, които се използват изключително за терапия и ортопедия. Не е възможно автоклавирането на опаковани инструменти в марли и тензух, както и на някои наконечници и инструменти, които имат тънки отвори за физиологични разтвори, минаващи през тях. Невъзможността идва от това, че т.нар. термодинамичен вакуум е понятие, което обяснява разликата между външната околна температура и температурата в съда на автоклава, който при отваряне на определен клапан, заложено в програмата по време на стерилизация се получава естествено движение на въздушния поток и възможността на парата при този поток да проникне до колкото е възможно навсякъде в заложените инструменти.

http://iconsult.dir.bg/_wm/library/item.php?did=58435&df=8&d...
Термодинамични системи: Използват действието на парата която изкарва въздуха навън. Термодинамичен вакуум е понятие, което обяснява разликата между външната околна температура и температурата в съда на автоклава, който при отваряне на определен клапан, заложено в програмата по време на стерилизация се получава естествено движение на въздушния поток и възможността на парата при този поток да проникне колкото е възможно повече в заложените инструменти. Но скоростта е твърде малка и не винаги автоклавирането при претрупан автоклав и с по-горе изброените марли и инструменти може да се гарантира напълно Подходяща е за плътни не запечатани инструменти, но не е подходяща за инструменти с кухини или за порести материали.
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4с изместен център на тежестта
Trufev
4(автоклав) с термодинамичен вакуум
Atanas Dakov
3(автоклав, стерилизатор) с гравитачен работен обем
Kiril Kirilov


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
с изместен център на тежестта


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/medical:_phar...

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 140

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Atanas Dakov: За съжаление предишно предложеният и избран в последствие отговор не е правилен.
9 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(автоклав) с термодинамичен вакуум


Explanation:
http://64.233.183.104/search?q=cache:OJw2NWev7MQJ:www.barnst...
Gravity displacement vs. prevacuum modelsMost tabletop sterilizers currently in use by dental practicesare gravity displacement sterilizers, where the steam is self-generated within the chamber or created by a steam genera-tor that is a part of the sterilizer. The steam enters at the topor the sides of the sterilizer, and because the steam is lighterthan air, unsaturated air is pushed out of the chamber througha drain or escape valve. During this process, cool air pock-ets can form within the chamber, resulting in extended pen-etration times for porous items. But also, because these airpockets do not reach the required temperatures for steriliza-tion, a sterilization failure may occur that might not be de-tected via routine sterilization monitoring

http://ddrk.911.bg/a2/firm.asp?id=2096&gal_id=16143
Най-често за тези автоклави се казва, че са с термодинамичен вакуум. Веднага възниква въпроса каква е разликата между класовете. Клас N е най-ниския клас автоклави. При клас N е възможна стерилизацията на общоприетия дребен инструментариум, някои турбини и наконечници, които се използват изключително за терапия и ортопедия. Не е възможно автоклавирането на опаковани инструменти в марли и тензух, както и на някои наконечници и инструменти, които имат тънки отвори за физиологични разтвори, минаващи през тях. Невъзможността идва от това, че т.нар. термодинамичен вакуум е понятие, което обяснява разликата между външната околна температура и температурата в съда на автоклава, който при отваряне на определен клапан, заложено в програмата по време на стерилизация се получава естествено движение на въздушния поток и възможността на парата при този поток да проникне до колкото е възможно навсякъде в заложените инструменти.

http://iconsult.dir.bg/_wm/library/item.php?did=58435&df=8&d...
Термодинамични системи: Използват действието на парата която изкарва въздуха навън. Термодинамичен вакуум е понятие, което обяснява разликата между външната околна температура и температурата в съда на автоклава, който при отваряне на определен клапан, заложено в програмата по време на стерилизация се получава естествено движение на въздушния поток и възможността на парата при този поток да проникне колкото е възможно повече в заложените инструменти. Но скоростта е твърде малка и не винаги автоклавирането при претрупан автоклав и с по-горе изброените марли и инструменти може да се гарантира напълно Подходяща е за плътни не запечатани инструменти, но не е подходяща за инструменти с кухини или за порести материали.


Atanas Dakov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Trufev: Какво е общото между "gravity displacement" и "термодинамичен вакуум"?
5 mins
  -> В контекста на автоклавите има. Предоставил съм и няколко линка, в които е обяснено повече за тези "gravity displacement steam autoclaves". Все пак превеждаме и в контекст, нали?

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(автоклав, стерилизатор) с гравитачен работен обем


Explanation:
използва се разликата в теглата на прегрятата пара и изтегляния въдух от стерилизационната камера (автоклав) чрез вакуумпомпа

Kiril Kirilov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search