Tube feed

Bulgarian translation: подавам през сонда за хранене

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tube feed
Bulgarian translation:подавам през сонда за хранене
Entered by: Milena Dieva

20:20 Nov 14, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_10yYjoTIYE0/SXNkq0R1amI/AAAAAAAACWY/GjE_P_RU6Jo/s400/tube%2Bfeeding%2Bsystem.jpg&imgrefurl=http://chatfieldrwpavlish.blogspot.com/2010_06_01_archive.html&usg=__MaOQh235cprNlJsdE623bKnOSVs=&h=400
English term or phrase: Tube feed
Отнася се за медицински продукт, който се подава с "tube feed". Може ли да е "сонда за хранене" или има по-добър израз? Въпросният инструмент/уред има посочен обем, затова "сонда" вероятно не е точно наименование. Благодаря.
Elitsa Kadieva
подавам през сонда за хранене
Explanation:
продуктът се подава през (чрез) сонда за хранене
Selected response from:

Milena Dieva
Grading comment
Благодаря! Описанието се отнасяше за уред или инструмент, който се използва за стомашно/ентерално хранене. Вярвам, че това е правилното наименование.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2СОНДОВО (СТОМАШНО И ЕНТЕРАЛНО) ХРАНЕНЕ
Krasimira Kalcheva
4 +1подавам през сонда за хранене
Milena Dieva


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tube feed
СОНДОВО (СТОМАШНО И ЕНТЕРАЛНО) ХРАНЕНЕ


Explanation:
Показания за сондово хранене:

1. Лицево-челюстни травми и операции;
2. Рак на устната кухина, глътката, ларингса и хранопровода;
3. Изгаряния, резекция и стеснения на хранопровода;
4. Черепно-мозъчни травми, операции, ракови и други заболявания на мозъка (инсулт и др.) с нарушена нервна регулация на дъвченето и гълтането;
5. Коматозни състояния от различен произход;
6. Заболявания на стомаха с непроходимост (изгаряния, обширен карцином) и по-рядко след резекция на стомаха при много изтощени болни;
7. Кахектични състояния след тежки операции с усложнения или сепсис.




    Reference: http://steffanov.dir.bg/scheme31.html
    Reference: http://www.doctorbg.com/page.php?id=1897
Krasimira Kalcheva
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Radkova
6 hrs

agree  petkovw
1 day 11 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tube feed
подавам през сонда за хранене


Explanation:
продуктът се подава през (чрез) сонда за хранене

Milena Dieva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Благодаря! Описанието се отнасяше за уред или инструмент, който се използва за стомашно/ентерално хранене. Вярвам, че това е правилното наименование.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff
2 hrs
  -> Благодаря




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search