ex-inhaler

Bulgarian translation: доставена/номинална доза

11:09 Jul 23, 2014
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: ex-inhaler
When aerosolized, each lowstrength blister delivers approximately 50 mcg ex-inhaler, while each highstrength blister delivers approximately 92 mcg ex-inhaler.
vstoycheva
Bulgaria
Bulgarian translation:доставена/номинална доза
Explanation:
доза/количество на изхода на дозиращ инхалатор или нещо подобно. Това е количеството аерозол (дозата), която дозиращ инхалатор отделя при натискане на каквото се натиска, не съм ползвал инхалатор. Друг е въпросът каква част от това количество ще попадне в дробовете на пациента.

blister delivers approximately 92 mcg ex-inhaler - блистерът доставя (освобождава) приблизително 92 микрограма на изхода на инхалатора.
Selected response from:

Dimar
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3доставена/номинална доза
Dimar
3 +1инхалаторна доза
Ekaterina Kroumova
3 -1при вдишване
Daniela Krivoshiyska
3 -1аерозол за вдишване
Vilina Svetoslavova


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
аерозол за вдишване


Explanation:
Доколкото разбирам става въпрос за дозата, която се вдишва при използването на инхалатори/аерозолни апарати. Веществото, което се вдишва се нарича аерозол.

Vilina Svetoslavova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elena Masseva: Това не е дозата, която се вдишва, а която се освобождава от инхалатора
18 hrs
  -> Под думата "delivers" не се ли разбира дозата, която е предназначена за вдишване? Това дали всичко попада в дробовете е друг въпрос.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
при вдишване


Explanation:
от текста, който виждам наистина става въпрос за определено количество аерозол, което трябва да се вдишва

Daniela Krivoshiyska
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elena Masseva: Това не е дозата, която се вдишва, а която се освобождава от инхалатора
18 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
доставена/номинална доза


Explanation:
доза/количество на изхода на дозиращ инхалатор или нещо подобно. Това е количеството аерозол (дозата), която дозиращ инхалатор отделя при натискане на каквото се натиска, не съм ползвал инхалатор. Друг е въпросът каква част от това количество ще попадне в дробовете на пациента.

blister delivers approximately 92 mcg ex-inhaler - блистерът доставя (освобождава) приблизително 92 микрограма на изхода на инхалатора.

Dimar
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Masseva: Аз бих казала: Дозата, която се освобождава в инхалатора
17 hrs
  -> Отделя или освобождава, каква е разликата? По-важното е, че се освобождава ОТ инхалатора.

agree  Andrei Vrabtchev
11 days
  -> Благодаря!

agree  Christo Metschkaroff
12 days
  -> Благодаря!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
инхалаторна доза


Explanation:
Ex-inhaler = от инхалатора
Това е дозата активно вещество, което се освобождава при превръщането му в аерозол в инхалатора.
Ето в този документ има подобно описание в началото на стр. 11 (2.2. Quality aspects - 2.2.1. Introduction): http://www.ema.europa.eu/docs/en_GB/document_library/EPAR_-_...
От описанието става ясно, че поне в този случай има частична загуба на активното вещество, понеже освободеното от инхалатора количество е по-малко от съдържанието в блистера.

Ekaterina Kroumova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  etale
16 hrs
  -> Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search