truncated

Bulgarian translation: скъсен

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:truncated
Bulgarian translation:скъсен
Entered by: Petar Tsanev

06:48 Jan 27, 2017
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Clinical Trials
English term or phrase: truncated
Clumping factor A (ClfA) is a fibrinogen-binding protein expressed on the S aureus cell surface. The proteins used in the vaccines are truncated recombinant forms of ClfA comprising the N1, N2, and N3 domains, with a mutation that abolishes human and rabbit fibrinogen binding. The recombinant protein is expressed in the cytosol of Escherichia coli.
Petar Tsanev
Bulgaria
скъсени
Explanation:
Такива структурни аналози могат да бъдат рекомбинантни скъсени или специфично мутирани форми на интерферон-гама.
https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/.../LilkovaEl-stanovi...

Последващата оксидация на LDL, води до образуване на скъсени фосфолипиди в sn-2 позиция, които са податливи на ензимна хидролиза от Lp-PLA2.
http://www.medinfo.bg/spisanie/2007/9/statii/lipoprotein-aso...
Selected response from:

Denis Shepelev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5скъсен / процесиран / съкратен / изрязан /скъсан / срязан / разцепен
Dimar
5съкратени
Mariya Nikolova
3 +1скъсени
Denis Shepelev
4отцепени
Ekaterina Kroumova
3пресечени/непълни [рекомбинантни форми]
Dimitar Dimitrov


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
съкратени


Explanation:
съкратени

Mariya Nikolova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
отцепени


Explanation:
"Извън клетките от проколаген се отцепват N- и С- крайните пропептиди."
http://www.mu-sofia.bg/en/node/104

Така например в повечето случаи белтъците от цитоплазмената мембрана на Е. coli се синтезират без аминокраен участък, който подлежи на отцепване след пренасянето му през мембраната, както това става с белтъците, предназначени за външната мембрана, или с извънклетъ­чните белтъци.
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13102818.1990.108... (стр. 12, втората колона, долу вдясно).

Truncation: elimination of the N- or C-terminal portion of a protein by proteolysis or manipulation of the structural gene, or premature termination of protein elongation due to the presence of a termination codon in its structural gene as a result of a nonsense mutation.
http://www.genscript.com/molecular-biology-glossary/3024/tru...

--------------------------------------------------
Note added at 38 minutes (2017-01-27 07:26:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.asclepius.bg/images/site_images/NM-Issues/mnd_201...
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
И в двата PDF-а търсете "отцеп".

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2017-01-27 07:50:31 GMT)
--------------------------------------------------

Моля. Винаги така трябва, когато отговорът не е толкова очевиден. Напълно е възможно не всички български микробиолози/молекулярни биолози да използват един и същ термин. Някъде срещнах "рязане".

Ekaterina Kroumova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Благодаря за аргументираното предложение!


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
скъсени


Explanation:
Такива структурни аналози могат да бъдат рекомбинантни скъсени или специфично мутирани форми на интерферон-гама.
https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/.../LilkovaEl-stanovi...

Последващата оксидация на LDL, води до образуване на скъсени фосфолипиди в sn-2 позиция, които са податливи на ензимна хидролиза от Lp-PLA2.
http://www.medinfo.bg/spisanie/2007/9/statii/lipoprotein-aso...


Denis Shepelev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gergana Todorova
8 hrs
  -> Благодаря.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
пресечени/непълни [рекомбинантни форми]


Explanation:
Още една алтернатива.

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
скъсен / процесиран / съкратен / изрязан /скъсан / срязан / разцепен


Explanation:
Най-често truncated се превежда като скъсен, т.е. от молекулата е отстранена една част, обикновено намираща се в края. Примери за такива изрязани фрагменти от молекулата на някои протеини са т.нар. сигнални пептиди, които насочват протеина към навлизане в клетъчното ядро или към секретиране извън клетката и редица други. Те се отстраняват, когато протеина вече навлиза в ядрото или преминава през клетъчната мембрана навън. Има и много други примери. Като синоним на скъсен може да се използва малко по-общият термин процесиран, а също и съкратен и изрязан, в зависимост от контекста. А първоначалната, нескъсена, молекула е full length – непроцесиран, пълноразмерен, с цялата си дължина и т.н.

В други случаи молекулата се разделя на две части, донякъде приблизително еднакво големи. Тогава се говори за скъсване, срязване, разцепване – cleavage, cleaved.

В трети случаи от молекулата могат да се отстранят няколко, даже много фрагменти, подредени на интервали един след друг. В РНК молекулите тези фрагменти се наричат интрони. След като интроните се отстранят, останалите фрагменти (екзони) се зашиват един с друг (сплайсинг), за да се получи окончателната молекула, така наречената зряла (mature) молекула.

Точният превод, следователно, зависи от това за какъв точно процес става дума. Подробности има във всеки учебник по биохимия и молекулярна биология.


Dimar
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: Благодаря за изчерпателния отговор!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search