Sight leaf

Bulgarian translation: мерна пластина

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sight leaf
Bulgarian translation:мерна пластина
Entered by: Stefan Balchev

11:44 Apr 19, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense
English term or phrase: Sight leaf
Тип мерник. Нямам кой знае какъв контекст, просто изброени части. В нета има достатъчно сайтове за оръжие, където се споменава, но просто нямам идея как се казва на български.
Empty Whiskey Glass
мерна пластина
Explanation:
Мерните прибори са специфични, като мушката е регулируема и защитена от два високи сенника, а мерникът е във вид на точка в специална мерна пластина, която има две положения - за стрелба на 100 и на 200 m.

..за този тип мерни прибори - това е термина. Все пак имам 12 стаж в АРСЕНАЛ - Казанлък :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2005-04-19 12:46:49 GMT)
--------------------------------------------------

12 г..


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2005-04-19 12:50:09 GMT)
--------------------------------------------------

Може да се срещне и като \"мерна планка\",обикновено в непрофесионални описания
Selected response from:

Stefan Balchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5мерна пластина
Stefan Balchev
4прицелна планка
Antonina Zaitseva
4рамка/планка на мерника
klyunchev


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sight leaf
рамка/планка на мерника


Explanation:
От Англо-русский военный словарь, 70 000 термина, 1987 г.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 5

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sight leaf
прицелна планка


Explanation:
Още един вариант.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-04-19 11:59:08 GMT)
--------------------------------------------------

изобразен е т. нар. \"тропически прицел\". Широката \"V\"-образно оформена прицелна планка е с тесен правоъгълен прорез, разположен под върха на буквата \"V\". При прицелване също тясната правоъгълна мушка плътно \"запълва\" прореза на прицелната планка.

\"Лов и риболов\" http://www.slrb-bg.com/priceli.htm

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-04-19 12:09:39 GMT)
--------------------------------------------------

И намирам още \"мерна планка\"

Основното предназначение на мерната планка (подчертано и от наименованието) при надцевните оръжия е да спомогне за бързото и сравнително точно прицелване с тях. Благодарение на свойствата на сачмения сноп, тя успешно изпълнява тази роля и е достатъчна за ефективна стрелба с тези оръжия.

http://www.slrb-bg.com/planka.htm

А в речника открих \"планка за нагласяване на прицел\", но не го предлагам, понеже не намерих доказателства, че се употребява, а и ми се види малко дългичко.

Antonina Zaitseva
Ireland
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
sight leaf
мерна пластина


Explanation:
Мерните прибори са специфични, като мушката е регулируема и защитена от два високи сенника, а мерникът е във вид на точка в специална мерна пластина, която има две положения - за стрелба на 100 и на 200 m.

..за този тип мерни прибори - това е термина. Все пак имам 12 стаж в АРСЕНАЛ - Казанлък :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2005-04-19 12:46:49 GMT)
--------------------------------------------------

12 г..


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2005-04-19 12:50:09 GMT)
--------------------------------------------------

Може да се срещне и като \"мерна планка\",обикновено в непрофесионални описания

Stefan Balchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search