furnish

Bulgarian translation: хартиена каша (пулп)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:furnish
Bulgarian translation:хартиена каша (пулп)
Entered by: 4leavedClover

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
14:59 Nov 2, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
Additional field(s): Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: furnish
Definition from Neenah Paper, Inc.:
The mixture of fiber and other materials that is blended in the water suspension, or slurry, from which paper or board is made; usually about 1% solid material with 99% or the balance being water.

Example sentence(s):
  • This "furnish", containing 99% water or more, is pumped into the headbox of the paper machine. From the headbox, the furnish is dispensed through a long, narrow "slice" onto the "wire", a moving continuous belt of wire or plastic mesh. bulkmsm.com - Karl Loren
  • If the process water is allowed to cycle up with contaminants and ink, the more difficult it is to produce clean, bright, good quality furnish. Getting these materials out of the mill system always improves the quality of the process water, which will further improve the production of quality recycled furnish and will reduce effluent loadings. RISI, Inc.
  • With better grades of paper, care is taken to produce a furnish that is chemically neutral (pH 7 on the acid-base scale). For a paper to have long life, it must be acid-free. Net Industries and its Licensors
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

хартиена каша (пулп)
Definition:
Как се рециклира хартията? Събраните разделно кашони, вестници, тетрадки и др. се изсипват във голяма вана, пълна с вода и се разбъркат за да се получи хартиена каша, която прилича на пюре. Кашата се бърка и хартиените нишки набъбват и се отлепват една от друга. Пюрето се почиства от кламерчета, тел-бод, камъчета и други примеси. Това става чрез вибриращи сита и чрез центрофуга. Кашата се върти бързо в центрофугата и колкото по-тежко е камъчето толкова по-надалеч то иска да избяга. Очистената от примеси хартиена каша изтича от средата на центрофугата. Там, на няколко фини пласта тя се отлага върху гумена лента. Започва отстраняването на водата. Когато в началото гледаме гумената лентата ни се струва че върху нея няма нищо. Но водата се изсмуква с помпи, изцежда се през пресоващи валяци, и се изпарява в сушилня. Върху лентата остават сухите слепнали една за друга хартиени нишки; получила се е хартия!
http://www.repack.bg/kniga2/kniga2.php

Предварителната обработка на отпадъчната хартия и картон изисква те да бъдат ръчно или автоматично разделени по видове. Впоследствие целулозните влакна се разделят едно от друго чрез добавяне на вода. В получената суспензия се добавят обезмастиляващи химикали...
Така почистената суспензия, с концентрация <1% на целулозните влакна, се насочва към дисперсното устройство, където, притиснати между две ленти, влакната се изсушават и нагряват. Впоследствие, за получаване на готова хартия, те биват пресовани.
http://www.riosvbs.unacs.bg/paper.html
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2хартиена каша (пулп)
4leavedClover
4Хартиена пулпа
Mihail Neykov


  

Translations offered


3 days 58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Хартиена пулпа


Definition from http://www.riosvbs.unacs.bg/paper.html:
Хартиена пулпа - Така почистената суспензия, с концентрация <1% на целулозните влакна, се насочва към дисперсното устройство, където, притиснати между две ленти, влакната се изсушават и нагряват. Впоследствие, за получаване на готова хартия, те биват пресовани.

Example sentence(s):
  • Предварителната обработка на отпадъчната хартия и картон изисква те да бъдат ръчно или автоматично разделени по видове. Впоследствие целулозните влакна се разделят едно от друго чрез добавяне на вода. В получената суспензия се добавят обезмастиляващи химикали. Тя се почиства от неразтворими фолиа, телчета, пластмаси и други примеси чрез центрофуга или вибрационно сито. Чрез продухване на въздух през получената суспензия се отделя мастилото, което полепва върху изплаващите нагоре мехурчета и се натрупва на повърхността. Този метод се нарича флотация и се извършва на няколко етапа. Така почистената суспензия, с концентрация - http://www.riosvbs.unacs.bg/paper.html  
  • Пулпа е хартия в течно състояние – нишките на целулозата (фибрите) са разбити и смесени с вода, затова и не формират лист хартия. - bgHandmade  

Explanation:
Специалист от Технология на Цеулозата, хартията и полиграфията ще се справи много по-добре с превода на този термин.
Mihail Neykov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Yanita Tomova
4 hrs
  -> Благодаря.

No  4leavedClover: "Пулпа" означава "Централната част в зъбната кухина, в която има нерв, лимфатични и кръвоносни съдове."
15 days

18 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
хартиена каша (пулп)


Definition from own experience or research:
Как се рециклира хартията? Събраните разделно кашони, вестници, тетрадки и др. се изсипват във голяма вана, пълна с вода и се разбъркат за да се получи хартиена каша, която прилича на пюре. Кашата се бърка и хартиените нишки набъбват и се отлепват една от друга. Пюрето се почиства от кламерчета, тел-бод, камъчета и други примеси. Това става чрез вибриращи сита и чрез центрофуга. Кашата се върти бързо в центрофугата и колкото по-тежко е камъчето толкова по-надалеч то иска да избяга. Очистената от примеси хартиена каша изтича от средата на центрофугата. Там, на няколко фини пласта тя се отлага върху гумена лента. Започва отстраняването на водата. Когато в началото гледаме гумената лентата ни се струва че върху нея няма нищо. Но водата се изсмуква с помпи, изцежда се през пресоващи валяци, и се изпарява в сушилня. Върху лентата остават сухите слепнали една за друга хартиени нишки; получила се е хартия!
http://www.repack.bg/kniga2/kniga2.php

Предварителната обработка на отпадъчната хартия и картон изисква те да бъдат ръчно или автоматично разделени по видове. Впоследствие целулозните влакна се разделят едно от друго чрез добавяне на вода. В получената суспензия се добавят обезмастиляващи химикали...
Така почистената суспензия, с концентрация <1% на целулозните влакна, се насочва към дисперсното устройство, където, притиснати между две ленти, влакната се изсушават и нагряват. Впоследствие, за получаване на готова хартия, те биват пресовани.
http://www.riosvbs.unacs.bg/paper.html

Example sentence(s):
  • В тази единична група са обхванати работници, които управляват машини и оборудване, с които преобразуват дърво и други материали в хартиена каша (пулп). - Национална класифика  
  • 2) Стъкларска, химическа, перилни препарати, хартиена каша и хартия, текстил и др. - Индустриалкомплект А  
  • Обещанието му да бъде твърд по въпроса за климатичните промени кънти на кухо, след като обеща субсидия от 110 млн. австралийски долара за "Гънс лимитид" - компания, възнамеряваща да построи на остров Тасмания най-големия завод за хартиена каша (пулп), който ще поглъща половин милион тона дърва от местните гори в чудовищно големия си електрогенератор. - dariknews.bg  

Explanation:
Значение на думата пулпа, ж. Спец. Централната част в зъбната кухина, в която има нерв, лимфатични и кръвоносни съдове.

Значение на думата пулп, м.
1. Спец. Химически обработени за предпазване от ферментация плодове.
2. Спец. Ситно смляна руда, смесена с вода или с течни разтворители, за да се извлече металът.

http://talkoven.onlinerechnik.com/duma/пулп
4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Tanya Doneva
5 days
  -> Благодаря!

Yes  petkovw
41 days
  -> Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search