printability

Bulgarian translation: годност за печат

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:printability
Bulgarian translation:годност за печат
Entered by: Lyudmil Spasov

13:08 Apr 16, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: printability
Здравейте, не знам какъв точно е възприетият превод на по-горния термин - годност за печат, пригодност за печат или друго. Моля за вашата помощ. Благодаря :)
Lyudmil Spasov
Bulgaria
годност за печат
Explanation:
На долния линк - онлайн речник е дадено като "годност за печат".
Selected response from:

Emilia Delibasheva
Grading comment
Благодаря на всички. Избирам този отговор не защото не съм убеден в правотата на другите, особено на печатаемост, но защото повече пасва на моя контекст.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1печатаемост
invguy
4 +2годност за печат
Emilia Delibasheva
4годност/пригодност за отпечатване
Daniela Koleva
3пригодност на хартията за печат
Atanas Dakov


Discussion entries: 6





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
годност за печат


Explanation:
На долния линк - онлайн речник е дадено като "годност за печат".


    www.bulgariandictionary.com/AVIATRIX+searchid-14171-ed_en_bg.html - 69k
Emilia Delibasheva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря на всички. Избирам този отговор не защото не съм убеден в правотата на другите, особено на печатаемост, но защото повече пасва на моя контекст.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Milena Dieva
4 mins
  -> Благодаря, Милена.

agree  Krasimira Kalcheva
1 hr
  -> Благодаря, Красимира.

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
пригодност на хартията за печат


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-04-16 13:14:10 GMT)
--------------------------------------------------

разбира се може и да е за други носители, не само за хартия

Atanas Dakov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
годност/пригодност за отпечатване


Explanation:
Още един вариант......

Daniela Koleva
Netherlands
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
печатаемост


Explanation:
Това е терминът. Хартията с добра печатаемост има способността да задържа печатните мастила, като им позволява да попият достатъчно, за да не се размазват, но и не прекалено, за да не избледнее изображението и за да се запази ясна растерна точка. При това тези свойства са хомогенни по цялата площ на листа.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-04-16 22:52:27 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.bg/search?hl=bg&rlz=1T4GGLJ_enBG265BG265&q...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-04-17 09:14:35 GMT)
--------------------------------------------------

Забравих да отбележа: на руски е "пригодность для печати". Тъй като много от нашите полиграфисти с висше образование са завършили в Съюза навремето, тук-таме ще чуете и "годност за печат". Но утвърденият у нас термин си е "печатаемост".

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandra Staneva
12 hrs
  -> Благодаря




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search