gutter

Bulgarian translation: поле за подвързване

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gutter
Bulgarian translation:поле за подвързване
Entered by: 4leavedClover

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:56 Nov 26, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Printing & Publishing
Additional field(s): Advertising / Public Relations
English term or phrase: gutter
Definition from Michael J. Motto Advertising:
The white space formed by the inner margins on two facing pages

Example sentence(s):
  • Wherever possible the width of the type area should come out even in full picas, or in half picas if absolutely necessary, and the inner margin or gutter at least in half picas again. learning.north.londonmet.ac.uk
  • When printing books with bleeds that run into the binding margin, as with art or photography books, please leave 3/32" unprinted and unvarnished glue trap in the gutter between signatures. Acme Bookbinding
  • Finally, most books lose a little of the readable page to the gutter, the inside margin. Lulu, Inc.
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

поле за подвързване
Definition:
поле за подвързване
http://www.printguide.info/dictionary/letter-G

gutter margin n печ. поле за подвързване
http://m-balabanov.hit.bg/en-bg-comp-dict.doc

Gutter е отстъп, който се оставя симетрично на листите, така че да са готови след печат за подвързване като книга.
http://itcourse.integra.bg/module2/unit3.htm
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2поле за подвързване
Kalinka Hristova
5 +2поле за подвързване
4leavedClover


  

Translations offered


3 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
поле за подвързване


Definition from own experience or research:
поле за подвързване
http://www.printguide.info/dictionary/letter-G

gutter margin n печ. поле за подвързване
http://m-balabanov.hit.bg/en-bg-comp-dict.doc

Gutter е отстъп, който се оставя симетрично на листите, така че да са готови след печат за подвързване като книга.
http://itcourse.integra.bg/module2/unit3.htm

Example sentence(s):
  • От прозореца Margins можем още да променяме с числа размера на празните полета около текста, да се зададе поле за подвързване на страницата и др. - TECHNO-School  
  • Полета • ляво (left margin) • дясно (right margin) • горно (top margin) • долно (bottom margin) • за подвързване (gutter) - TU-Sofia  
  • ... Копиране с възстановяване на избледняло изображение, Копиране с поле за подвързване, Копиране с премахване на следи от перфорация, ... - PIXMA MX860  
4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  petkovw
7 days
  -> Благодаря!

Yes  Yavor Dimitrov
31 days
  -> Благодаря!

3 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
поле за подвързване


Definition from own experience or research:
Допълнително бяло поле, обикновено от от лявата или дясната страна на страницата, което се използва при подвързването. На английски език се нарича и gutter margin.

Example sentence(s):
  • Microsoft Word предлага няколко опции за полетата на страниците. Можете да използвате полетата на страници по подразбиране (По подразбиране. Настройка, зададена предварително. Можете да приемете настройките на опциите по подразбиране или да ги промените по ваш вкус.) или да укажете свои собствени. Добавяне на полета за подвързване Използвайте крайно поле, за да добавите допълнително място към страничното или горното поле на документ, който възнамерявате да подвързвате. Крайното поле осигурява място, за да не бъде закрит текстът при подвързването. - Microsoft Office Online  
  • Има много опции, които дават възможност да се зададат всички 4 ръба и поле за подвързване отделно. По принцип намалените документи не са много красиви, то този инструмент може да бъде използван да намалят ръбовете, като оставя доста място за текста. Естественно това иска доста експериментиране(опитват се стойностите отново и отново, като се проверява резултата с ghostview). - Линукс за българи  
  • С форматите за страници се задават полетата и размера на печатната страница, ориентацията на отпечатване, портрета или пейзажа, полетата на колон-цифрите (текст, повтарящ се на всяка страница от документа) и допълнителните полета при подвързването на документа. Форматите за раздели уточняват началото на всеки раздел, неговото вертикално подравняване и номерация на редовете. Освен тези основни формати съвременните програмни продукти за текстообработка дават възможност за изобразяване, номериране, инициализиране на абзаците, очертаване на линии, рамки и сенки, многоколонен текст, а също и използване на готови стилове (маски) за различни документи. - Шуменски университет  
Kalinka Hristova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Galina Rusinova Поле за подвързване, безспорно.


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Yavor Dimitrov
31 days
  -> Благодаря :)

Yes  Andrei Vrabtchev
31 days
  -> Благодаря, Андрей :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search