in-line finishing options

Bulgarian translation: опции за поточни довършителни операции

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in-line finishing options
Bulgarian translation:опции за поточни довършителни операции
Entered by: Pavel Tsvetkov

15:22 Aug 8, 2015
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / copier/printer
English term or phrase: in-line finishing options
Robust set of in-line finishing options to expand your capabilities
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
опции за поточни довършителни операции
Explanation:
Довършителни процеси = многостъпкови последователности, състоящи се от множество операции, напр. подвързване.
Довършителни операции = всички технологични действия, вкл. едностъпковите, които идват след печата (сгъване, обрязване, щанцоване, перфориране, колонабор и т.н.)

Интегриран технологичен модул (машина, операция, процес) = част от основната машина, напр. лакова секция, перфектор (устройство за обръщане на листа), перфоратор, номератор и т.н. Синоним на вграден.
Поточен технологичен модул/машина = самостоятелно устройство, което може да се добави във веригата на цялостния технологичен процес, като за целта (това е същественото) разполага с възможности за механична центровка и синхронизиране на скоростта на работа с предходните и следващите устройства в производствената последователност.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1довършителни процеси
Kalinka Hristova
4опции за поточни довършителни операции
invguy
3възможности за вградено облагородяване на печатната продукция
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
възможности за вградено облагородяване на печатната продукция


Explanation:
За облагородяване на печатна продукция вижте finishing в посочения от мене речник към предишния Ви въпрос. В общи линии, това са процесите, извършвани в книговезната фаза.

Различните видове finishing:
http://www.cteresource.org/verso/courses/8660/graphic-imagin...
In-line finishing: http://www.wisegeek.com/what-is-in-line-finishing.htm

Тук се споменава вградено и външно облагородяване:
http://www.xerox.com/digital-printing/digital-printing-press...

Мултитран предлага \"поточна обработка\", но не намерих такъв вариант на български.

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
in-line finishing
довършителни процеси


Explanation:
Става дума за вградените в печатната машина възможности за извършване на довършителни операции, които да придадат завършен вид на печатния продукт. Има и такива, които се извършват на отделни машини.
Ако държиш, можеш да подчертаеш, че става дума за вградени/интегрирани възможности за извършване на довършителни операции и т.н.

Повече информация:
http://new.optimalprint.bg/довършителни-процеси/#sthash.fPpb...

http://www.tu-sofia.bg/department/preview/37?dep_id=70

http://printguide.info/news/Как-ще-изглеждат-печатниците-пре...

http://www.xerox.com/digital-printing/printers/copiers/xerox...

http://roprint.bg/finishing.html

http://www.dominov-bg.com/pdf/KBA_DvF_2010_bg.pdf

[PDF]„ЛИТО БАЛКАН” АД

www.eufunds.bg/document/2071
интегрирани печатни и довършителните процеси. Извършената ... производството на многофункционална ролна машина с интегрирани печатни и.

Kalinka Hristova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emilia Delibasheva
4 hrs
  -> Благодаря!

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
опции за поточни довършителни операции


Explanation:
Довършителни процеси = многостъпкови последователности, състоящи се от множество операции, напр. подвързване.
Довършителни операции = всички технологични действия, вкл. едностъпковите, които идват след печата (сгъване, обрязване, щанцоване, перфориране, колонабор и т.н.)

Интегриран технологичен модул (машина, операция, процес) = част от основната машина, напр. лакова секция, перфектор (устройство за обръщане на листа), перфоратор, номератор и т.н. Синоним на вграден.
Поточен технологичен модул/машина = самостоятелно устройство, което може да се добави във веригата на цялостния технологичен процес, като за целта (това е същественото) разполага с възможности за механична центровка и синхронизиране на скоростта на работа с предходните и следващите устройства в производствената последователност.

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search