drive

Bulgarian translation: стремеж

15:06 Jul 29, 2007
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: drive
От научно-популярна книга:
For instance, we talk of "drives" - for sex, for power, for fame, for love, etc., etc. - without knowing where these drives come from in the human mental structure.
Малко преди това се говори за множеството нива на структурата на ума ("there are many levels in the human mental structure...") и как не е ясно колко "надолу" в тези нива слизат някои понятия. Тъй че втората част от изречението, с where from, се отнася за това.
Стандартните "нагон", "инстинкт", "влечение" не ми харесват. "Инстинкт" е повече или по-малко ясно, че идва от най-ниските нива на нервната система, трудно е да се каже дали "нагон" е различно от "инстинкт", а пък "влечение" според мен не отговаря на понятието, пък и при всички положения не се връзва с изброените в изречението примери.
Boyan Brezinsky
Bulgaria
Bulgarian translation:стремеж
Explanation:
още едно предложение
Selected response from:

Yuliyan Gospodinov (X)
Bulgaria
Grading comment
Смятам да раздуя малко изречението, за да го направя по-малко техническо, и една от думите, които ще ползвам, ще е точно "стремеж".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +7стимул? подбуда?
Willy Obretenov
3стремеж
Yuliyan Gospodinov (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +7
стимул? подбуда?


Explanation:
Само две предложения

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
22 mins

agree  Milena Dieva (Atanasova): стимул
51 mins

agree  minahadji: стимул
2 hrs

agree  Yassen Tounev
3 hrs

agree  Elena Aleksandrova
3 hrs

agree  Yavor Dimitrov
16 hrs

agree  ogosta (X): подтик
22 hrs

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
стремеж


Explanation:
още едно предложение

Yuliyan Gospodinov (X)
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
Grading comment
Смятам да раздуя малко изречението, за да го направя по-малко техническо, и една от думите, които ще ползвам, ще е точно "стремеж".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search