bereavement

Bulgarian translation: тежка загуба; загуба на близък

15:26 Dec 30, 2016
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / психология
English term or phrase: bereavement
Става въпрос за брошура от Северна Ирландия със заглавие "Coping with Bereavement". Интересува ме дали има точен превод на български на този комплекс от симптоми, предизвикан от загубата на близък човек, обозначаван от тази дума.
Текстът на брошурата не е терминологичен, в нея се дават конкретни и практични съвети какво трябва да направят близките на починалия, но все пак бих искала да знам дали има точен термин, поне за заглавието евенутално.

Предварително благодаря!
Ana Dimitrova
Bulgaria
Bulgarian translation:тежка загуба; загуба на близък
Explanation:
В Мултитран също се дава описателно.
Selected response from:

Persiana Pastuhova
Bulgaria
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2тежка загуба; загуба на близък
Persiana Pastuhova
4закуба на любим човек, на блисък
Ellen Kraus
3 +1загуба
Willy Obretenov


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
загуба


Explanation:
Според мен "Справяне със загубата" отразява достатъчно точно въпросната ситуация.

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kendriya: "Справяне със/преодоляване на загуба на близък"
4 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
тежка загуба; загуба на близък


Explanation:
В Мултитран също се дава описателно.


    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&s=bereavement&l1=1
Persiana Pastuhova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov
2 hrs

agree  belivi
4 days

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
закуба на любим човек, на блисък


Explanation:
Hera.bg - Как да преодолеем загубата на близък?
www.hera.bg/s.php?n=1802
Когато стане дума за загуба на скъп човек, никога не можем да сме напълно подготвени. Въпреки че смъртта е нещо, което знаем, че рано или късно ще

--------------------------------------------------
Note added at 42 Min. (2016-12-30 16:09:21 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, заГуба

Ellen Kraus
Austria
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kalinka Hristova: заГуба и блиЗък
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search