arc flash

Bulgarian translation: (в случая) електрически дъгов разряд

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arc flash
Bulgarian translation:(в случая) електрически дъгов разряд
Entered by: Silvina Gospodinova

05:34 Aug 7, 2017
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Science (general)
English term or phrase: arc flash
An example of an electrical arc flash is one produced through a short circuit in an ionized atmosphere.
Silvina Gospodinova
United Kingdom
(в случая) електрически дъгов разряд
Explanation:
Пример за електрически дъгов разряд е разрядът, който се получава при късо съединение в йонизирана атмосфера.

По принцип (electric) arc flash в повечето случаи може да се преведе най-общо като електрическа дъга – както се превежда и electric arc.

Разликата е в това, че обикновено arc flash се използва за електрическата дъга, възникваща кратковременно, като нежелано явление, например при затварянето на контакти под товар – докато под electric arc се има предвид устойчив продължителен разряд с определени параметри, напр. дъгата, използвана при електродъгово заваряване, рязане, напластяване и т.н.

Затова по-прецизният превод е:
(electric) arc flash = (електрически) дъгов разряд
electric arc = електрическа дъга


В изречението се обяснява какво означава именно електрическият дъгов разряд – най-общо, като физически процес, без значение какви са характеристиките му.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2017-08-08 02:00:45 GMT)
--------------------------------------------------

Пропуснах: и трите варианта, които намирате в текста, са неверни.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5пламване на дъга
Andrei Vrabtchev
4 +1(в случая) електрически дъгов разряд
invguy
4волтова дъга
bookerb


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
пламване на дъга


Explanation:
-

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(в случая) електрически дъгов разряд


Explanation:
Пример за електрически дъгов разряд е разрядът, който се получава при късо съединение в йонизирана атмосфера.

По принцип (electric) arc flash в повечето случаи може да се преведе най-общо като електрическа дъга – както се превежда и electric arc.

Разликата е в това, че обикновено arc flash се използва за електрическата дъга, възникваща кратковременно, като нежелано явление, например при затварянето на контакти под товар – докато под electric arc се има предвид устойчив продължителен разряд с определени параметри, напр. дъгата, използвана при електродъгово заваряване, рязане, напластяване и т.н.

Затова по-прецизният превод е:
(electric) arc flash = (електрически) дъгов разряд
electric arc = електрическа дъга


В изречението се обяснява какво означава именно електрическият дъгов разряд – най-общо, като физически процес, без значение какви са характеристиките му.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2017-08-08 02:00:45 GMT)
--------------------------------------------------

Пропуснах: и трите варианта, които намирате в текста, са неверни.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislav Radevski: http://www.littelfuse.com/products/protection-relays-and-con...
17 days

16 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
волтова дъга


Explanation:
Волтова дъга не се ли казва вече?

bookerb
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search