PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

supported housing

Bulgarian translation: подпомагано жилище за хора със специални нужди

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:supported housing
Bulgarian translation:подпомагано жилище за хора със специални нужди
Entered by: Andrei Vrabtchev

15:21 Feb 10, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: supported housing
Supported housing = housing for people, who need some support to live in their own home. It may supoort a variety of needs, e.g. physical diabilities, mental health needs, older people who need extra care, those with alcohol or substance abuse problems.
Subjects may live on-site in a housing scheme, which may also have a warden/on-site care, or they may be visited in their own home
V_Nedkov
жилищното подпомагане/ настаняване /дом за хора със специални нужди
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2012-02-10 15:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

Да се чете: "жилищно подпомагане"
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на всички колеги! Клиентът избра комплексното "подпомагано жилище за хора със специални нужди".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5жилищното подпомагане/ настаняване /дом за хора със специални нужди
Andrei Vrabtchev
4социален патронаж
Georgi Kovachev
4защитени жилища и социални заведения
Melanita


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
жилищното подпомагане/ настаняване /дом за хора със специални нужди


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2012-02-10 15:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

Да се чете: "жилищно подпомагане"

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Благодаря на всички колеги! Клиентът избра комплексното "подпомагано жилище за хора със специални нужди".
Notes to answerer
Asker: Благодаря много! Така и не можах да се сетя :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nataliya Nedkova
3 mins

disagree  Albena Simeonova: Е как да е "настаняване", като "housing for people, who need some support to live in their OWN HOME"? Не знам точно как му викат на български, но очевидно не е това. Може би нещо от рода на "подпомагани жилища" (само догадка)
36 mins

neutral  Fidexim (X): Не е точно така. Има си чиновническа терминология - вижте http://www.znanielovech.org/strateg.pdf и http://www.bcnl.org/uploadfiles/documents/blacksea_docs/as.p... както и чл.36 от ППЗСП (това е към питащия, може да намерите и други неща)
37 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
защитени жилища и социални заведения


Explanation:
Принципно става дума за хора с различни проблеми или специфични нужди (или заболявания, възрастни...), които на мястото където живеят (у дома си или в социално заведение) получават помощ от асистент, социален работник или мед. лице.


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...
Melanita
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fidexim (X): не знам каква точно е ролята на Вашия линк (по-добре да има, отколкото да няма?о), но това е по-близо до истината. Макар че разграничават защитени от подкрепени - напр. www.e-finance-bg.net/files/documents/959_nasoki_en.doc
49 mins

2 days 16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
социален патронаж


Explanation:
патронаж - 2. Лечебно-профилактични посещения по домовете на определени групи от населението. Социален патронаж.

Georgi Kovachev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search