boxing area

Bulgarian translation: картотека

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boxing area
Bulgarian translation:картотека
Entered by: Pavel Tsvetkov

15:02 Oct 13, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: boxing area
At the same time profiling should not become a boxing area of purely innocent individuals without any justified personal trigger - it should not lead to the so called general Rasterfahndung. (from EU document on data protection)
Lada Petkova
Bulgaria
картотека
Explanation:
Място за съхраняване на ... (полицейски досиета по определен алгоритъм).
Картотека за ..., хранилище за ..., архив за ... - място, в което се съхраняват и съдържащо (лични) данни за определена личност - по определени критерии (растер, Raster). "Вох" - кутията, в която са събрани / съхранявани / се съдържат определени данни за нкг по даден растер - малка поезия ... ;-).
и т.п.
(Картотеката да се разбира в полицейския смисъл!).
"Създаването на профил на издирвани лица не трябва да се превръща в картотека за съхранение на данни за явно невинни личности - без да е налице някакво правно основание ..." и т.н.

За растерно издирване:
1. http://www.wordreference.com/definition/dragnet investigatio...
2. computer-aided search for wanted persons whereby the data of a large number of people are checked against existing data in a database
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2картотека
Christo Metschkaroff
4 +1боксов ринг
Kalinka_909
4арена на сблъсък
Ekaterina Kroumova
4арена за надмощие
Whatever109
2 +1средство за категоризиране
Petar Tsanev


Discussion entries: 12





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
боксов ринг


Explanation:
боксов ринг

Kalinka_909
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov
45 mins
  -> Благодаря!

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
арена за надмощие


Explanation:
арена за надмощие

--------------------------------------------------
Note added at 40 минути (2012-10-13 15:42:25 GMT)
--------------------------------------------------

"Едновременно с това профилирането не би трябвало да се превръща в арена за битки на абсолютно невинни личности, без каквито и да било основателни лични причини за борба-не би трябвало да се стига до така нареченото цялостно претърсване." (Предложение за превод)

Whatever109
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
арена на сблъсък


Explanation:
клише...

Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
средство за категоризиране


Explanation:
Мисля, че в случая "boxing" е по-скоро "поставяне в кутия" и че е използвано в преносен смисъл като синоним на "pigeonhole" (категоризирам), напр. този го поставяме в тази кутия (категория), защото е от еди-кой си етнически произход, а този - в тази, защото е член на тази партия, и прочие...

Petar Tsanev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov: with "средство за категоризиране".
3 hrs
  -> thnx

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
картотека


Explanation:
Място за съхраняване на ... (полицейски досиета по определен алгоритъм).
Картотека за ..., хранилище за ..., архив за ... - място, в което се съхраняват и съдържащо (лични) данни за определена личност - по определени критерии (растер, Raster). "Вох" - кутията, в която са събрани / съхранявани / се съдържат определени данни за нкг по даден растер - малка поезия ... ;-).
и т.п.
(Картотеката да се разбира в полицейския смисъл!).
"Създаването на профил на издирвани лица не трябва да се превръща в картотека за съхранение на данни за явно невинни личности - без да е налице някакво правно основание ..." и т.н.

За растерно издирване:
1. http://www.wordreference.com/definition/dragnet investigatio...
2. computer-aided search for wanted persons whereby the data of a large number of people are checked against existing data in a database


    Reference: http://www.spiegel.de/politik/deutschland/serie-innere-siche...
    Reference: http://www.wordreference.com/definition/dragnet%20investigat...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia Borissova: електронна картотека с данни или база данни
14 hrs
  -> 10x!

agree  Andrei Vrabtchev
3 days 5 hrs
  -> 10x!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search