2nd XI

Bulgarian translation: шампионат за вторите отбори на клубове с елитен статут

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:2nd XI
Bulgarian translation:шампионат за вторите отбори на клубове с елитен статут
Entered by: Maria Dimitrova

13:25 Jul 3, 2013
English to Bulgarian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / rugby
English term or phrase: 2nd XI
От брошура за колеж, в която един от учащите посочва с какви спортове се занимава:

I am particularly interested in sports. Examples of this are being the 2nd XI in my fourth year of Rugby and Clays Shooting Captain both for the college and X for two years.
Maria Dimitrova
Bulgaria
шампионат за вторите отбори на клубове с елитен статут
Explanation:
Т.е. дублираща група. Виж линка.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2013-07-08 12:13:02 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Благодаря.
Selected response from:

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1шампионат за вторите отбори на клубове с елитен статут
Dimitar Dimitrov
4втори отбор по...
Maria Thompson


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
2nd xi
втори отбор по...


Explanation:
1st XI - първи отбор на колежа...
2nd XI - втори отбор на колежа...

Сегаааа.... идва другия въпрос - XI може да се отнася до крикет, както е в линка на колегата, така и до футбол (11 играчи), но НЕ СЕ отнася до ръгби... При ръгби цифрата е или 15 (Rugby Union) или 13 (Rugby League). Предполагам, студентът е направил механична грешка, като е писал XI вместо XV.

Отделям го като отговор само защото 2nd XV или 2nd XI е всъщност самия отбор. Безспорно, те играят в шампионати и шампионатите пак така ще се казват, но в конкретния случай бих го превела нещо като - "Стигнал съм до играч във втория отбор по..." и т.н.

Първите отбори и вторите са независими, т.е. играчите от вторите отбори не заместват играчи от първия отбор, не са на скамейката. В смисъл - първият отбор си има и играчи в игра и такива на скамейката, а вторите са тези, които не са толкова добри и са във втория отбор. Вторите отбори от различните колежи си се състезават помежду си.

Maria Thompson
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
2nd xi
шампионат за вторите отбори на клубове с елитен статут


Explanation:
Т.е. дублираща група. Виж линка.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2013-07-08 12:13:02 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Благодаря.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Second_XI_Championship
Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: Точно така!
7 mins
  -> Thanks, Peter!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search