tailgate

Bulgarian translation: падащ борд на автомобил

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tailgate
Bulgarian translation:падащ борд на автомобил
Entered by: Comtrans1

12:50 Jan 15, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tailgate
Автомобили.
В babylon пише така:
Hinged section at the rear of a vehicle that can be lowered during loading or unloading.
Какво е това, че не мога да си го представя и как е на български?
Comtrans1
падащ борд
Explanation:
Отнася се за товарните автомобили,камиони най- вече, които не са с цяла задна врата. Имат въпросният падащ борд, който се спуска при товарене/разтоварване, и най-често брезент, който се спуска от тавана до въпросния борд.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 16:12:37 (GMT)
--------------------------------------------------

Vehicle е по-общото понятие, което включва леки, товарни автомобили, както и др. видове транспортни средства.
Мисля, че boot lid си е капак/врата на багажника за леките автомобили /в текста/, докато tailgate си е точно това, което вече описах.
Selected response from:

Natasha Stoyanova
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4падащ борд
Natasha Stoyanova
4 +1задна врата (на баагажника)
Boyan Brezinsky
4заден капак на автомобил
Vladimir Shapovalov
5 -1dolna vrata na kola
Denitza
2задна врата
RUJA


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
заден капак на автомобил


Explanation:
Ако вярваме на Габерофф.
Успех,

Владимир

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 12:57:08 (GMT)
--------------------------------------------------

Пример:
Външният вид на новата Primera се отличава с моносилует, обединяващ предницата, купето и багажника в една елегантна линия, докато скосеният заден капак при комби модела придава спортен и динамичен профил.

http://nissanbg.netbg.com/nissan/primera/exterior.phtml



Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
падащ борд


Explanation:
Отнася се за товарните автомобили,камиони най- вече, които не са с цяла задна врата. Имат въпросният падащ борд, който се спуска при товарене/разтоварване, и най-често брезент, който се спуска от тавана до въпросния борд.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 16:12:37 (GMT)
--------------------------------------------------

Vehicle е по-общото понятие, което включва леки, товарни автомобили, както и др. видове транспортни средства.
Мисля, че boot lid си е капак/врата на багажника за леките автомобили /в текста/, докато tailgate си е точно това, което вече описах.


Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boyan Brezinsky: Да, за камиони и лекотоварни автомобили pick-up.
12 mins

agree  Elissaveta Toteva (X)
1 hr

agree  SOFITA: Падащ (свалящ се) борд. Има бордови камиони с 3 падащи борда за по-лесно товарене/разтоварване. По-съвременен вариант са хидравличния заден борд, който се отваря до хоризонтално положение и после се смъква до всяко желано ниво.
3 hrs

agree  Elenka Ganeva
19 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
задна врата (на баагажника)


Explanation:
Всъщност няма съвсем точно съответствие. Ако е автомобил тип "комби", е вратата на багажника, петата врата и както още може да се нарече.
Ако автомобилът е тип pick-up или някакъв камион, това е задният борд на каросерията, който пада, за да се товари (както пише в обяснението). Честно казано, не съм сигурен доколко се употребява за камиони, но съм почти сигурен, че при pick-up-и се употребява.
В момента не се сещам как е капак на багажника - в автомобили тип "седан", но май не беше tailgate.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov
1 hr

44 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
задна врата


Explanation:
Мисля, че това е достатъчно. Отнася се за автомобили, на които багажникът е слят с купето, докато багажникът в общия случай е с обособено пространство. Има автомобили с 5 врати (4 странични врати и една задна)

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
dolna vrata na kola


Explanation:
dolna vrata na kola kato na pick-up truck, kojato se svalia ili maxa za raztovarvane i tovarene.

a board or gate at the rear of a vehicle, such as a pick-up truck which can be lowered or completly removed for loading or unloading.

Denitza

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Natasha Stoyanova: Няма понятие "долна врата" при автомобилите, към който и вид да принадлежат.
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search