tapered jeans

Bulgarian translation: дънки (джинси), стесняващи се към глезена

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tapered jeans
Bulgarian translation:дънки (джинси), стесняващи се към глезена
Entered by: Teodora Gaydarova

21:32 Mar 24, 2013
English to Bulgarian translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: tapered jeans
A style of trousers/jeans that are loose around the thighs and buttocks but narrow and tight on the ankles.
Teodora Gaydarova
United Kingdom
дънки (джинси), стесняващи се към глезена
Explanation:
Като гледам картинките, не са нито потури, нико шалвари: https://www.google.bg/search?q=tapered jeans&hl=bg&client=fi...

Могат да минат и за прави дънки. На други езици ги определят като клинообразни, но мисля, че има опасност да се сбърка с клина, който е съвсем по тялото.
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4дънки кройка тип "морков"
Christo Metschkaroff
3 +4дънки тип шалвари
Ivan Klyunchev
4 +2дънки тип потур
4leavedClover
4 +2дънки (джинси), стесняващи се към глезена
Ekaterina Kroumova
Summary of reference entries provided
тесни дънки, стесняващи се към глезена
Tanya Doneva

Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
дънки тип шалвари


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=lang_bg&q=дънки тип ша...

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Мхм.
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Boika Koceva
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  mayaz
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  Andrei Vrabtchev
14 hrs
  -> Благодаря!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
дънки тип потур


Explanation:
http://fbashop.com/index.php?route=product/product&product_i...
http://fashionzone.me/category/2/danki.html?page=1&view=list


4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nataliya Nedkova
2 mins

neutral  Ivan Klyunchev: Тези не са ли, като че ли човек се е насрал (с извинение)? Не е ли потури?
1 hr

agree  petkovw
9 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
дънки (джинси), стесняващи се към глезена


Explanation:
Като гледам картинките, не са нито потури, нико шалвари: https://www.google.bg/search?q=tapered jeans&hl=bg&client=fi...

Могат да минат и за прави дънки. На други езици ги определят като клинообразни, но мисля, че има опасност да се сбърка с клина, който е съвсем по тялото.

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: Явно няма установен термин засега. Този превод предава най-точно идеята.
1 day 11 hrs
  -> Благодаря!

agree  Tanya Doneva: точно това е моделът; слим са много тесни - по крака; скини са още по-тесни, тип клин
8 days
  -> Благодаря!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
дънки кройка тип "морков"


Explanation:
;-)
Със смъкнато дъно и/или вретеновидни крачоли....;-
Това са "унисекс" джинси - за мъже и жени... ;-
Предложенията за тип "потур(и) - стават само за мъже, а тип "шалвари" - за жени... ;-)
Дискриминацията по пол е недопустима.... ;-)
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=335233.0;all


    Reference: http://www.shopmania.bg/q-levi-s
    Reference: http://www.denimology.com/2007/05/jj2.jpg
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lada Petkova
1 hr
  -> 10х!

agree  Maria Popova: Абсолютно! На немски им викат "Karotten Jeans"
2 hrs
  -> 10х! При търсенето се ориентирах по немското название. Пък и щом в Levy´s го употребяват... друго си е! ... ;-)

agree  Nadia Borissova: Да, това са! Дънки тип "морков", ако трябва да сме най-точни.
12 hrs
  -> 10х!

agree  Yavor Dimitrov
1 day 7 hrs
  -> 10х!

neutral  Ivan Klyunchev: Най-вероятно това е калкирано от немски. Форумът е от 2009 г. Виж и горе.
1 day 10 hrs
  -> 10х! Калката е очевадна...;-) Реалиите "шалвари" и "потур(и)" са местно-разбираеми; "морков" си пада световно разбираем, интернационално възприеман термин някак си..;-)




Reference comments


9 days
Reference: тесни дънки, стесняващи се към глезена

Reference information:
слим са много тесни - по крака; скини са още по-тесни и еластични, тип клин
tapered fit jeans:
"Pants with a tapered leg are generally fitted close to the body and closely match the shape of the leg. One of the most common kinds of pants with this kind of leg are skinny jeans. These jeans fit very tightly all along the leg and are closely fitted about the ankle. Unlike jeans with a straight leg, jeans with a tapered leg can fit inside of boots that extend up above the ankle."


    Reference: http://www.wisegeek.org/in-fashion-what-is-a-tapered-leg.htm
Tanya Doneva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search