mounting threads

Bulgarian translation: монтажна резба

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mounting thread
Bulgarian translation:монтажна резба
Entered by: Ivan Klyunchev

17:54 Jan 16, 2014
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / ventlator
English term or phrase: mounting threads
Insert the mounting threads through the mounting hole in the mobile stand until the threads engage the mounting nut (part of the stand).
Nataliya Nedkova
Bulgaria
монтажна резба
Explanation:
Обичайно mounting се използва за монтаж/монтажен. https://www.google.com/webhp?hl=en&as_q=&as_epq=&as_oq=&as_e...
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1монтажна резба
Ivan Klyunchev
5куплунг
Christo Metschkaroff
5свързваща резба
CyrilPK
4(свободен превод)
invguy


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
свързваща резба


Explanation:
Всяко винтово съединение има резба, чрез която се закрепват две или повече части.

Example sentence(s):
  • Свързващи резби на сондьорски щанги /лостове/

    https://www.google.com/search?hl=bg&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1272&bih=772&q=%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B2%D0%B0%D1%89%
    https://www.google.com/search?hl=bg&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1272&bih=772&q=%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B2%D0%B0%D1%89%
CyrilPK
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
куплунг


Explanation:
Основно понятие от машинните елементи.... ;-) Подразделенията са подробности от пейзажа....
Mounting THREAD...

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mounting thread
монтажна резба


Explanation:
Обичайно mounting се използва за монтаж/монтажен. https://www.google.com/webhp?hl=en&as_q=&as_epq=&as_oq=&as_e...

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  acc_engineering
1 day 8 hrs
  -> Благодаря!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(свободен превод)


Explanation:
Не би трябвало да се търси буквален превод: не може „да се вкара резба“ през отвор – вкарва се болт или шпилка, т.е. съответният елемент, който има резба. Най-добре е да се погледне картинката или чертежът (надявам се, че има такива) и да се види за какво става въпрос.

Тъй като в случая имаме гайка, която е постоянно закрепена (фиксирана или може би запоена/заварена) за стойката, най-вероятно става дума не за шпилка, а за болт, крилчат винт или друг самостоятеен крепежен елемент. Сиреч (примерно):

Вкарайте болтовете през монтажните отвори в подвижната стойка, докато достигнат и могат да се завинтят в гайките (резбите – заб. 2), които са част от стойката.

Заб. 1: Пак от картинката трябва да се види дали е единствено или множествено число, и да се съгласува в цялото изречение.
Заб. 2: Трябва да се види и дали наистина става дума за гайки или това са просто отвори в самата стойка с нарязана вътрешна резба (възможно е на някого да му е хрумнало да кръсти такъв отвор „nut“).

invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: И аз мислех по подобен начин, но за всичко си има термини, а не са използвани. Всяко конкретизиране е нож с 2 остриета. С картинка е по-лесно, но май няма такава. Възможно е английският текст да е лош превод от друг език.
1 day 14 hrs
  -> Разбира се, не може да се конкретизира произволно: ако няма картинка или описание, от които да е ясно що за елемент е тоя с резбата, не знам. И аз допуснах, че source-ът е лош превод на английски – но пък такива трябва да ги оправяме, доколкото можем.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search