Natterjack Toad

Bulgarian translation: тръстикова жаба

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Natterjack Toad
Bulgarian translation:тръстикова жаба
Entered by: Yordanka Petkova

22:07 May 27, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Zoology / друга наука
English term or phrase: Natterjack Toad
Нямам контекст, само снимки. Но вие можете да видите подобни в нета.
http://www.google.bg/images?q=Natterjack Toad&oe=utf-8&rls=o...
Превод?
Благодаря!
Yordanka Petkova
United Kingdom
тръстикова жаба
Explanation:
............
Selected response from:

Slaveya Dimitrova
Bulgaria
Grading comment
Наистина е мъка да се дават точки, когато заслужилият е повече от един, но няма как. Де да бяха всички коректни като Вас ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bufo calamita
4leavedClover
4 +1тръстикова жаба
Slaveya Dimitrova
3 +1крастава (обикновена) жаба
Christo Metschkaroff
3късокрака крастава жаба
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 9





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
natterjack toad
Bufo calamita


Explanation:
Това е латинското й название. В България не се среща и затова си няма българско :)
Това е вид жаба с жълти черти на гърба
http://plikomania.pl/biologia/386-p-azy-bezogonowe-polski.ht...
Преведена е в http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
като крастава жаба, но това не е съвсем точно.


--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2010-05-27 22:23:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.p-united.org/resource_centre/legislation/law-arti...


4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Извинявам се за закъснението, но интернет-доставчика си прави профилактика и настройки и аз едва сега можах да се включа. Благодаря за помощта!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Christo Metschkaroff: т. 15 и т. 63 (при бързо четене) дават "крастава жаба". От личен опит - виждал съм (и ги слушам привечер) такива жаби, защото живея покрай река...
20 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
natterjack toad
крастава (обикновена) жаба


Explanation:
А бе беше май обикновената жаба - крастава (обикновена), която живее покрай реките (водни басейни). Ако искаш да се омъжиш за принц, трябва да я целунеш - хоп, ставаш принцеса, щото жабата - омагьосан принц, и ...


    Reference: http://www.websters-online-dictionary.org/definition/english...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Извинявам се за закъснението, но интернет-доставчика си прави профилактика и настройки и аз едва сега можах да се включа. Първо благодаря за помощта! Междувпрочем, първо и аз си го преведох "крастава жаба", имайки предвид обикновената си, европейската жаба, но после пък си викам: "би трябвало все пак тази жаба да е по-различна от обикновената, иначе се налага да пропусна natterjack". После като направих проучване по интернет и установих, че малко се различават, а така също ги дават и с отделни латински наименования, на common toad:bufo bufo vs natterjack toad:bufo calamita. Пък ако имате предвид някоя метафорична употреба, този път не е в метафоричен смисъл, а в научен контекст :-). Разгледайте инфо за common toad и nutterjack toad. Разбира се, ако имате време и желание, и е важно да чуя мнения.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  4leavedClover: Май бъркате науката биология с фолклора :)
4 mins
  -> Може и да е така - но пък е красиво преживяване, нали!

agree  Andrei Vrabtchev
1 day 6 hrs
  -> 10x!

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
natterjack toad
тръстикова жаба


Explanation:
............

Slaveya Dimitrova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Наистина е мъка да се дават точки, когато заслужилият е повече от един, но няма как. Де да бяха всички коректни като Вас ...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev: да, май така е най-точно
7 hrs

8 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
natterjack toad
късокрака крастава жаба


Explanation:
Вж. във Wikipedia под латинското название в славянските езици (чешки, словенски, украински). Понеже е северно животно, в българския може и да не се среща.


    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropucha_kr%C3%A1tkonoh%C3%A1
Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search