Royal blue, sage green

Catalan translation: blau eléctric, verd sàlvia

16:46 Apr 30, 2012
English to Catalan translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / colors
English term or phrase: Royal blue, sage green
Busque l'equivalència d'aquesta tonalitat del blau i del verd en català, en concret per a dir que una prenda de roba està disponibñe en aquests colors. En espanyol he trobat "azul real", "azul rei" o "azul francia" com a equivalents de "royal blue", però en català m'ha sigut impossible. Per a "sage green" he trobat "verde salvia", però tampoc res en català. Tant de bo em poguereu ajudar, moltes gràcies.

Tipus de document: l'anunci de la Batamanta en anglès

Context específic: Similar products sell for almost 60$ but call now and you’ll get the ultra-soft, ultra-warm Snuggie for only 14.95$. Available in royal blue, sage green and burgundy.

Receptors: possibles clients catalanoparlants en un canal d'infocomercials
Mercè
Catalan translation:blau eléctric, verd sàlvia
Explanation:
El 'royal blue' es el blau 'lapislazuli' que es diu també blau eléctric.
Com que no es tracta de colors Pantone que tenen codis i tot crec que pots variar una mica. Si no n'hi ha un 'verd sàlvia' podríes posar una altre descripción.

Aquest enllaç diu que sí existeix un verd sàlvia:
http://www.naharro.com/ca/tienda/details/651/sofa-favn---fri...
Selected response from:

Irene Schlotter, Dipl.-Übers.
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1blau eléctric, verd sàlvia
Irene Schlotter, Dipl.-Übers.
3blau reial, verd sàlvia o verd-grisós
Maria Rosich Andreu
Summary of reference entries provided
Heu de canviar l'accent, al glossari...
Miriam Perez Mariano

  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
royal blue, sage green
blau reial, verd sàlvia o verd-grisós


Explanation:
royal blue -> blau reial (Termcat) www.termcat.net

el que fa al "sage green", no trobo cap nom oficial, però jo traduiria o bé "verd sàlvia" (la traducció literal) o, si trobes que no s'entén, verd-grisós.



Maria Rosich Andreu
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
royal blue, sage green
blau eléctric, verd sàlvia


Explanation:
El 'royal blue' es el blau 'lapislazuli' que es diu també blau eléctric.
Com que no es tracta de colors Pantone que tenen codis i tot crec que pots variar una mica. Si no n'hi ha un 'verd sàlvia' podríes posar una altre descripción.

Aquest enllaç diu que sí existeix un verd sàlvia:
http://www.naharro.com/ca/tienda/details/651/sofa-favn---fri...

Irene Schlotter, Dipl.-Übers.
Spain
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miriam Perez Mariano: Exacte; però elèctric porta accent obert :-)
19 hrs
  -> Miriam, tens tota la raó. Ha de ser 'elèctric'.




Reference comments


7 days
Reference: Heu de canviar l'accent, al glossari...

Reference information:
...i l'heu de posar obert (és a dir, "elèctric").
Salutacions cordials des d'Alemanya :-)

Miriam Perez Mariano
Germany
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search