NVQ

Catalan translation: Qualificació professional nacional

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:NVQ
Catalan translation:Qualificació professional nacional
Entered by: MartaB

15:38 Feb 22, 2004
English to Catalan translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / adults training
English term or phrase: NVQ
This is the acronyn for National Vocational Qualification. The term appears in an educational context, it reffers to a kind of training courses. I would like to know if there is any equivalent to this term in Catalan or Spanish.
MartaB
Qualificació professional nacional
Explanation:
I darrere hi pots posar les sigles en anglès. En castellà hi ha algunes referències:

National Vocational Qualification. ***NVQ (Cualificación Profesional Nacional)*** y el Scotish Vocational Qualification. SVQ (Cualificación Profesional escocesa). Es una de las nuevas cualificaciones puestas en marcha recientemente en Inglaterra, País de Gales y Escocia. Estas enseñanzas se encuentran validadas por el National Council for Vocational Qualifications. NCVO (Consejo Nacional de Cualificaciones Profesionales 5 y por el Scottish Vocational Education Council. SCTVEC) (Consejo Escocés de Enseñanza Profesional), basándose en los criterios de competencia definidos por la industria y responder a ciertas otras condiciones. El objetivo principal de los NVQ y SVQ es tratar de responder a las necesidades del 80% de la población activa en un cierto período de tiempo a los niveles 1-4 de la Gran Bretaña.

Selected response from:

Maria Rosich Andreu
Spain
Grading comment
Moltes gràcies. L'enllaç m'ha anat molt bé per ampliar la informació.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Qualificació professional nacional
Maria Rosich Andreu
5Formació Profesional
Amanda Tozer


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
nvq
Qualificació professional nacional


Explanation:
I darrere hi pots posar les sigles en anglès. En castellà hi ha algunes referències:

National Vocational Qualification. ***NVQ (Cualificación Profesional Nacional)*** y el Scotish Vocational Qualification. SVQ (Cualificación Profesional escocesa). Es una de las nuevas cualificaciones puestas en marcha recientemente en Inglaterra, País de Gales y Escocia. Estas enseñanzas se encuentran validadas por el National Council for Vocational Qualifications. NCVO (Consejo Nacional de Cualificaciones Profesionales 5 y por el Scottish Vocational Education Council. SCTVEC) (Consejo Escocés de Enseñanza Profesional), basándose en los criterios de competencia definidos por la industria y responder a ciertas otras condiciones. El objetivo principal de los NVQ y SVQ es tratar de responder a las necesidades del 80% de la población activa en un cierto período de tiempo a los niveles 1-4 de la Gran Bretaña.




    Reference: http://prometeo.us.es/recursos/introduccion_fpo/reino.htm
    www.ilo.org/public/spanish/region/ampro/ cinterfor/publ/ferrer/pdf/anexo3.pdf
Maria Rosich Andreu
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Moltes gràcies. L'enllaç m'ha anat molt bé per ampliar la informació.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pilargomez: http://www.abkuerzungen.de/pc/html/result.php
47 mins
  -> moltes gràcies

agree  Lavinia Pirlog
1 hr
  -> moltes gràcies

agree  Aïda Garcia Pons
38 days

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Formació Profesional


Explanation:
NVQs, which can take the form of vocational qualifications such as BTEC and HND are Formació Profesional, of which there are two levels: FP1 and FP2...this is standard both in Catalunya and the rest of Spain.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-02-23 11:21:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Estudiant d´enginyeria elèctrica amb titol de formació profesional Barcelona Comunidad LoQUo - Translate this page
loquo barcelona
www.loquo.com/spanish/post/6361 - 6k - Cached

Jornades sobre qualificació, formació i experiència professional en el marc de la Unió Europea (PDF)
Jornades sobre qualificació, formació i experiència professional. en el marc de la Unió Europea2 i 3 d’octubre de 2003. World Trade Center BarcelonaJornadas sobre cualificación, formación y experiencia profesional ... Dirección General de Formació Profesional del Departamento de Enseñanza de la Generalitat ...
www.cedefop.eu.int/events/upload/Jornades.pdf - 66k - View as html
Formació Profesional - Translate this page
... a l’obtenció del títol de TÈCNIC AUXILIAR EN FORMACIÓ PROFESSIONAL DE 1R GRAU (antiga FP1) per a persones ... títol de Formació Professional de primer grau (tècnic auxiliar). ...
www.gva.es/carcer/antiweb/educacion/formacioprofesional.htm - 12k - Cached - More pages from this site
Educaweb.com - Formación profesional - Translate this page
... Secciones >> La Formación Profesional ... Los dos sentidos de la Formación Profesional. La Formación Profesional continua ... de Ley de Formación Profesional y de las Cualificaciones ...
www.educaweb.com/esp/secciones/seccion.asp?sec=14 - 24k - Cached - More pages from this site
FORMACIÓ PROFESIONAL: FAMÍLIA ADMINISTRATIVA.
APLICACIONS PRÀCTIQUES EN VISUAL BASIC ALS CICLES FORMATIUS. Formador: Francesc Pujol. Dates. 3, 4, 5, 6, 12 i 13 de setembre. Horari: 9 h. a 14 h. Lloc: IES La Garrotxa (Olot) Hores: 30. Adreçat a: Professorat de la Família Electricitat-Electrònica
www.udg.es/ice/propies/elec01.html - 4k - Cached - More pages from this site
FORMACIÓ PROFESIONAL: FAMÍLIA ADMINISTRATIVA.
COMERÇ INTERNACIONAL: ACTUALITZACIÓ. Formadors/es: Mireia Serra i Albó, Asun Cirera Cabeza. ( SB&A Advocats) Dates. 5 de setembre de 2002 i 21 de maig de 2003. Horari: de 10 a 13 h. i de 14,30 a 17,30 h. Lloc: IES Bosc de la Coma. Olot. Hores: 12
www.udg.es/ice/propies/adm03.html - 4k - Cached - More pages from this site

Formació Profesional - Manás de la Hoz - Translate this page


Amanda Tozer
Specializes in field
Native speaker of: English




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search