brainstorming

Catalan translation: Pluja d'idees

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brainstorming
Catalan translation:Pluja d'idees

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
13:59 Jan 8, 2010
English to Catalan translations [PRO]
Social Sciences - Management
Additional field(s): Business/Commerce (general), Education / Pedagogy, Marketing / Market Research
English term or phrase: brainstorming
Definition from quantumiii:
Brainstorming is a technique used by groups of people to overcome the widespread tendency to overlook various obvious options while solving problems or generating new ideas. The key principle is to defer judgment, achieved by insistence on first recording all suggested ideas.

Example sentence(s):
  • That the best solution is seldom the first to come to mind is one reason behind the effectiveness of brainstorming as a problem-solving technique. innovation tools
  • An interactive whiteboard is ideal for brainstorming since ideas are displayed on the whiteboard surface (which can stimulate additional ideas), easily edited and saved to a computer file EffectiveMeetings.com
  • Leading a class through a brainstorming session is an excellent way to demonstrate a variety of issues concerning group dynamics, cognitive processes, and creativity. Any topic in the course also can be explored through brainstorming, especially controversial topics usr.rider.edu
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Pluja d'idees
Definition:
Tècnica de grup destinada a aconseguir el màxim nombre d'idees sobre un assumpte en un temps relativament curt, mitjançant l'estimulació de la imaginació pel mètode de l'associació lliure i espontània d'idees.
Selected response from:

iolanda casacuberta
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2Pluja d'idees
iolanda casacuberta
4 +1pluja d'idees
Judith Payro


  

Translations offered


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Pluja d'idees


Definition from TERMCAT:
Tècnica de grup destinada a aconseguir el màxim nombre d'idees sobre un assumpte en un temps relativament curt, mitjançant l'estimulació de la imaginació pel mètode de l'associació lliure i espontània d'idees.

Example sentence(s):
  • El brainstorming (literalment, "tempesta d'idees" o "pluja d'idees") és una tècnica de producció d'idees, molt emprada en els processos creatius vinculats, sobretot, al món de la publicitat, el màrqueting i la comunicació audiovisual - Viquipèdia  
  • La tècnica de la Pluja d’idees Aquesta tècnica en anglès s’anomena braingstorming i és molt utilitzada per tots els creatius, especialment del camp de la publicitat. Amb aquesta tècnica s’intenta generar diferents opcions que aportin nous elements a la situació que volem resoldre. Es tracta de generar moltes solucions possibles i poder triar les més adequades, que sovint passen per la creativitat i la innovació. - Amnistia Catalunya  
  • Pensem que estaria bé que entre tothom comencéssim a fer un llistat-pluja d'idees sobre projectes concrets/alternatives col·lectives. Fins i tot aquelles coses que en un principi poden semblar d'allò més ridícul o potser massa difícils poden "inspirar" idees en altra gent que pot donar forma a la idea original i així, poden sortir projectes molt concrets i assolibles! - PODEM  
iolanda casacuberta
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  rostoll
3 hrs
  -> Moltes gràcies, Marta. Bon cap de setmana.

Yes  Aïda Garcia Pons: Sí, però no puc obrir l'enllaç del tercer exemple. No sé si sóc jo o és que no funciona en general.
7 hrs
  -> Moltes gràcies, Aida. Tens raó. Està malament. Hauria de ser http://www.17-s.info/http:/%2Fwww.17-s.info/pluja-didees--i-...

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pluja d'idees


Definition from Termcat:
Pluja d'idees:
Tècnica de grup destinada a aconseguir el màxim nombre d'idees sobre un assumpte en un temps relativament curt, mitjançant l'estimulació de la imaginació pel mètode de l'associació lliure i espontània d'idees.

Example sentence(s):
  • L’objectiu de la tècnica anomenada pluja d’idees és aconseguir el màxim nombre possible d’idees relacionades amb un tema concret en un període de temps més aviat breu (entenent per idea el conjunt de coneixements, records, dades, intuïcions, etc.). - UAB  
Judith Payro
Brazil
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Aïda Garcia Pons: Sí. Caram, us hi heu posat alhora! Aquest tmb és un bon exemple.
7 hrs
  -> Gràcies pel vot Aida! De fet la Iolanda ha arribat un minut abans que jo... ja passen aquestes coses... ;)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search