acting coach

Catalan translation: Professor d'interpretació

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acting coach
Catalan translation:Professor d'interpretació
Entered by: Aïda Garcia Pons

16:38 Sep 11, 2007
English to Catalan translations [PRO]
Other / jobs, professions
English term or phrase: acting coach
context:

"The band last night was great. This afernoon I'm meeting the acting coach and the dance teacher."

Això em sona a un d'aquests programes en els quals ensenyen als concursants a cantar, ballar i actuar etc.

Com es diu acting coach en cat?
Aïda Garcia Pons
United States
Professor substitut, assistent
Explanation:
"Acting" fa referència al fet que substitueix la persona que ostenta el càrrec (a nivell legal o d'empresa parlaríem de "en funcions", per exemple, "president en funcions" etc). Si el context és el que apuntes, m'inclino per "professor substitut". Si aquesta solució entra en cacofonia amb "teacher", per evitar la repetició podries optar per "assistent", que en certa manera denota una persona que du a terme unes funcions que no li són pròpies habitualment però per a les quals està capacitada.
Espero que t'ajudi.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-11 17:49:33 GMT)
--------------------------------------------------

Aleshores es refereixen al professor/ d'interpretació.
Selected response from:

Eduard Salas
Spain
Grading comment
Gràcies a tots dos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Professor substitut, assistent
Eduard Salas
3monitor (professor) d'interpretació
Maria Rosich Andreu


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Professor substitut, assistent


Explanation:
"Acting" fa referència al fet que substitueix la persona que ostenta el càrrec (a nivell legal o d'empresa parlaríem de "en funcions", per exemple, "president en funcions" etc). Si el context és el que apuntes, m'inclino per "professor substitut". Si aquesta solució entra en cacofonia amb "teacher", per evitar la repetició podries optar per "assistent", que en certa manera denota una persona que du a terme unes funcions que no li són pròpies habitualment però per a les quals està capacitada.
Espero que t'ajudi.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-11 17:49:33 GMT)
--------------------------------------------------

Aleshores es refereixen al professor/ d'interpretació.

Eduard Salas
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Gràcies a tots dos.
Notes to answerer
Asker: Gràcies harsonford, crec que en aquest cas es referix al professor que ensenya a actuar no a un profe substitut...

Asker: Sí! moltíssimes gràcies. Estava encallada i no em venia res al cap.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
monitor (professor) d'interpretació


Explanation:
Si és un d'aquests programes, crec que en castellà els anomenen sempre "professors", i suposo que en català també podria ser, potser per donar-hi més importància. Però tot i així el primer que em ve al cap és monitor, com es diria als tallers de l'escola (monitor de teatre, monitor de cuina), o en un gimnàs amb diferents disciplines (monitor de ioga, monitor d'spinning...)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-09-11 19:13:52 GMT)
--------------------------------------------------

ei, no havia vist que harsonford havia fet un afegit a la seva resposta, dóna-li els punts a ell

Maria Rosich Andreu
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Moltes gràcies Maria. És aquesta la idea. M'havia quedat encallada i no em sortia res per "acting". Tant monitor com professor em semblen bé, tot i que prefereixo professor.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search