witch-doctor

Catalan translation: bruixot

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:witch-doctor
Catalan translation:bruixot
Entered by: FlyHi

14:26 Mar 14, 2011
English to Catalan translations [PRO]
Social Sciences - Philosophy
English term or phrase: witch-doctor
CONTEXT : "Native American witch-doctors used a wider variety of hallucinogenic compounds than those of other cultures".
FlyHi
France
bruixot
Explanation:
Crec que es poden anomenar "bruixots".
Salutacions cordials :-)
Selected response from:

Miriam Perez Mariano
Germany
Grading comment
Thank you, Miriam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4xaman
Maria Rosich Andreu
4 +2bruixot
Miriam Perez Mariano
4 +1bruixots
Constantinos Faridis (X)
3fetiller
Judith Payro
Summary of reference entries provided
GDLC
Aïda Garcia Pons

  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bruixot


Explanation:
Crec que es poden anomenar "bruixots".
Salutacions cordials :-)

Example sentence(s):
  • Aquests escolliren com a cabdill el mestís Quanah Parker (1845-1911), fill del cabdill kwahadi Peta Nocona i de la presonera blanca Cynthia Ann Parker i des del 1874 adepte a la religió de Wovoka, predicada entre els comantxe pel bruixot kwahadi Ishitzi

    Reference: http://ca.wikipedia.org/wiki/Comanxe
Miriam Perez Mariano
Germany
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you, Miriam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alistair Ian Spearing Ortiz: És la traducció que dóna el diccionari EN>CA Larousse.
4 hrs
  -> Moltes gràcies :-)

agree  Aïda Garcia Pons
1 day 6 hrs
  -> Moltes gràcies, Aida :-)

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bruixots


Explanation:
Segons sembla, per portar a t'erma aquesta operació de Vodú, els bruixots utilitzen la tetrodotoxina (TTX) que és una toxina que es troba en el peix globus, ...
ca.wikipedia.org/.../Resurrecció



Constantinos Faridis (X)
Greece
Native speaker of: Greek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Juan-Francisco Silvente
1 day 4 hrs
  -> gracias

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
xaman


Explanation:
Una altra opció.

xaman
m. [AN] [PR] Sacerdot que, per mitjà de tècniques extàtiques, practica l’endevinació i les cures mèdiques.

Maria Rosich Andreu
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Berni Armstrong: Crec que molts saben que és avui dia i és la frase preferida en l'anglès ara.
26 mins

agree  Natalia P. Bermejo
1 hr

neutral  Alistair Ian Spearing Ortiz: Però correspondria a "shaman", no?
3 hrs
  -> potser sí, però "bruixot" en català no té res de "metge"...

agree  Olga Miralles Mulleras
4 hrs

agree  Aïda Garcia Pons: crec que bruixot i xaman són sinònims.
1 day 5 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fetiller


Explanation:
una altra opció. :)

Judith Payro
Brazil
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan




Reference comments


1 day 6 hrs
Reference: GDLC

Reference information:
2 ETNOG Home que en diverses societats tribals duu a terme les pràctiques màgiques i rituals i administra coneixements empírics diversos, especialment de medicina, i passa per dominar forces sobrenaturals que ell té la facultat de conjurar màgicament.


    Reference: http://www.diccionari.cat/lexicx.jsp?GECART=0021995
Aïda Garcia Pons
United States
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search